از چه سنگی برای کف تراس و بالکن می توان استفاده کرد؟

مقدمه

تراس و بالکن یکی از قسمت های مهم ساختمان است که نحوه طراحی آن می تواند در زیباتر دیده شدن نمای ساختمان های شما بسیار تاثیرگذار باشد. برای طراحی بالکن ساختمان ها می توانید از متریال مختلفی استفاده کنید، یکی از بهترین متریال برای استفاده در کف تراس، سنگ های ساختمانی می باشند. با توجه به این که هر یک از سنگ های ساختمانی از ویژگی های منحصر به فردی برخوردار است، بسیار مهم است بتوانید بسته به محل قرار گیری ساختمان و نوع دکوراسیون آن، بهترین نوع سنگ را انتخاب کنید. در این مقاله ما قصد داریم درباره مشخصات سنگ تراس، انواع سنگ های ساختمانی مناسب برای کف بالکن توضیح دهیم، لطفا تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

چرا از سنگ برای کف تراس و بالکن باید استفاده کرد؟

امروزه از سنگ های ساختمانی برای طراحی بالکن و تراس در اکثر ساختمان ها استفاده می شود. در مقایسه با سایر متریال های دیگر که قابل استفاده برای بالکن های ساختمان می باشند، سنگ های ساختمانی به دلیل مقاومت بالایی که در برابر نفوذ آب و رطوبت دارند، انتخاب بسیار عالی برای استفاده در کف تراس ساختمان ها در شرایط آب و هوایی متفاوت هستند. سطح سنگ در اثر تابش نور خورشید در گذر زمان، تغییر نمی کند. با توجه به محل قرارگیری تراس در ساختمان، احتمال این که در گذر زمان گرد و غبار در سطح سنگ تجمع پیدا کند، بسیار زیاد می باشد. بسیار مهم است بتواند نوع سنگی را برای استفاده در بالکن خود انتخاب کنید که نحوه تمیز کردن و نگهداری آن به آسانی انجام شود.

چرا از سنگ برای کف تراس و بالکن باید استفاده کرد

نقش و نگارهای نامنظمی که در سطح سنگ های ساختمان به کار رفته است، باعث شده است تا در صورت استفاده برای فضای تراس و باکن ساختمان، بتوانند زیبایی محیط را دوچندان کنند. با توجه به این که تراس ساختمان یک قسمت از نمای خارجی ساختمان می باشد، بسیار مهم است نوع سنگی که برای کف و بدنه تراس خود انتخاب می کنید، با سبک نمای سنگی شما هماهنگ باشد. سنگ تراورتن تکاب و سنگ گرانیت نطنز اصفهان می توانید بهترین گزینه برای استفاده در کف و دیوارهای باکن و تراس ساختمان باشد.

معیارهای مهم در انتخاب سنگ مناسب برای کف بالکن

با بررسی مشخصات سنگ تراس و انتخاب بهترین آن ها، می تواند به شما کمک کند تا در هزینه های نگهداری و تعمیر سنگ های ساختمانی تا مقدار قابل توجهی صرفه جویی کنید. از سنگ هایی برای فضای بالکن استفاده کنید که در برابر ترک خوردگی مقاوم باشد و میزان تخلخل آن نیز مناسب باشد. در ادامه درباره مشخصات سنگ تراس و نحوه انتخاب آن ها بیشتر توضیح می دهیم.

توجه به ضخامت سنگ

یکی از مهمترین فاکتورهایی که در زمان انتخاب سنگ کف تراس و بالکن باید به آن توجه کنید، میزان ضخامت سنگ می باشد. دوام و فشار سنگ های ساختمان بسته به میزان ضخامتی که دارند، متفاوت می باشد.

قابلیت جذب آب در سنگ

با توجه به این که تراس و بالکن ساختمان یکی از قسمت های نمای ساختمان می باشد، مصالحی که در کف آن ها استفاده می شود اغلب در تماس با باران و برف هستند. بسیار مهم است نوع سنگی را برای استفاده در کف تراس انتخاب کنید که در برابر نفوذ آب و رطوبت مقاومت بسیار بالایی داشته باشد. در مواردی که آب به سطح داخلی سنگ نفوذ کند به مرور زمان می تواند باعث پوسیدگی و ایجاد ترک هایی در سطح سنگ شود.

معیارهای مهم در انتخاب سنگ مناسب برای کف بالکن

جلوگیری از لغزش سنگ

سطح سنگی هایی که برای قسمت تراس ساختمان استفاده می شوند، باید در برابر لغزش مقاوم باشند.

میزان دوام و ماندگاری سنگ

هر یک از ساختمانی با توجه به ویژگی و مشخصاتی که دارند، طول عمر آن ها نیز متفاوت می باشد. یکی از مهمترین مشخصات سنگ تراس که در زمان خرید آن ها باید به آن توجه کنید، میزان دوام و ماندگاری سنگ می باشد. در صورت خریداری سنگ های ساختمانی بی کیفیت، احتمال این که سطح سنگ پس از گذشت مدت زمان کوتاهی آسیب دیده و نیاز به تعمیر داشته باشد، بسیار زیاد می باشد.

سهولت در تمیز کردن سطح سنگ

انواع سنگ های ساختمانی اغلب در برابر کثیفی و آلودگی بسیار مقاوم هستند. سنگی را برای فضای تراس و بالکن خود انتخاب کنید، که بتوان به راحتی توسط مواد شوینده مناسب، آن ها را تمیز کرد.

معرفی انواع سنگ تراس و بالکن

سنگ تراورتن

تراورتن به عنوان یک سنگ طبیعی، مقاومت فوق ‌العاده ‌ای در برابر عوامل جوی نظیر باران، برف، تغییرات دما و اشعه UV دارد، این ویژگی باعث می‌ شود که استفاده از آن برای کف بالکن و تراس یک انتخاب عالی باشد. تراورتن با الگوها و رنگ‌ های طبیعی ‌اش ظاهری زیبا به بالکن و تراس شما می‌ بخشد. شما  عزیزان می توانید بسته به دکوراسیون ساختمان های خود از بهترین ترکیب رنگ سنگ های تراورتن استفاده کنید. سنگ تراورتن عباس آباد اصفهان می تواند بهترین گزینه برای استفاده در فضای بالکن و تراس ساختمان های شما باشد.

سنگ تراورتن برای تراس و بالکن

سنگ مرمریت

سطح مات مرمریت در مقابل لغزش مقاوم است، که این ویژگی به افزایش ایمنی در فضاهای باز ارتقا می‌بخشد. این خصوصیت در محل‌ هایی که ممکن است با آب یا باران تماس داشته باشند، بسیار حائز اهمیت است. با دوام بودن و مقاومت در برابر عوامل جوی، مرمریت یک گزینه است که می‌ توانید برای مدت طولانی از آن استفاده کنید، بدون اینکه نیاز به تعویض یا تعمیرات مکرر داشته باشید.

سنگ گرانیت

سنگ گرانیت یکی از محبوب ‌ترین و پرطرفدارترین سنگ ‌های ساختمانی است که به دلیل ویژگی‌ های منحصر به فرد خود، در قسمت های مختلف پروژه‌ های ساخت و ساز استفاده می شوند. گرانیت به دلیل ساختار متراکم و دانسیته ‌ی بالا، مقاومت خوبی در برابر فشار، خراش و حرارت دارد، این ویژگی باعث شده است تا انواع سنگ های گرانیت از جمله سنگ گرانیت نهبندان اصفهان، برای استفاده در محیط های باز و داخلی به یک انتخاب ایده آل تبدیل کند.

این سنگ به صورت برش‌ خورده یا انواع سایزهای مختلف در دسترس است، شما می توانید بسته به ابعاد تراس خود، بهترین سایز و ابعاد سنگ را سفارش دهید.

سنگ گرانیت برای تراس و بالکن

با بهترین سنگ های ساختمان، فضای تراس و بالکن خود را زیباتر کنید

استفاده از سنگ برای کفپوش تراس و بالکن به عنوان یک گزینه مقاوم، زیبا و با دوام، به شما این امکان را می ‌دهد تا از فضای خارجی خود به بهترین شکل ممکن استفاده کنید. شما عزیزان می توانید بسته به سلیقه و میزان بودجه خود از انواع سنگ های مرمریت، تراورتن، گرانیت، بازالت برای فضای بالکن ساختمان خود استفاده کنید.

 امیدواریم با مطالعه این مقاله توانسته باشید اطلاعات کاملی درباره مشخصات سنگ تراس و نحوه انتخاب بهترین سنگ ساختمانی برای فضای بالکن، بدست آورده باشید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.