استفاده از سنگ مرمریت هرسین در ساختمان

استفاده از سنگ مرمریت هرسین در ساختمان

مقدمه

به دلیل مشخصات و ویژگی های ظاهری سنگ های مرمریت، امروزه سنگ های مرمریت هرسین بیشترین میزان فروش را بین سایر سنگ های ساختمانی دارند. نوع بافت انواع سنگ های مرمریت با یکدیگر تفاوت دارند، از آن ها می توان در فضای داخلی و خارجی ساختمان ها استفاده کرد. سنگ های هرسین را از معادن موجود در کرمانشاه به صورت بلوک برش داده شده، و در نهایت در کارخانه های تولید کننده سنگ های ساختمانی در سایز و ابعاد متفاوت و متناسب با سفارش مشتریان در می آیند. اگر قصد خرید سنگ مرمریت در اصفهان را دارید بهتر است این مقاله را مطالعه کنید. در ادامه درباره ویژگی های سنگ هرسین و فاکتورهای تاثیرگذار بر روی قیمت سنگ، توضیح می دهیم.

سنگ مرمریت هرسین

ویژگی های سنگ هرسین

میزان مقاومت فشاری این نوع سنگ مقداری مناسب است به طوری که به راحتی شکسته نمی شوند. در صورت ایجاد لکه بر روی سطح سنگ، می توان به راحتی آن ها را پاک کرد. در گذر زمان ممکن است سطح سنگ کدر شود، در این صورت می توانید سطح سنگ هرسین را توسط دستگاه سنباده خراش داده و آن ها را مانند روز اول کرد. طیف رنگ های به کار رفته در سنگ های هرسین بسیار روشن است. در صورت استفاده از این نوع سنگ به عنوان مصالح ساختمانی، آن ها می تواند چسبندگی بسیار خوبی را با سایر مصالح ساختمانی دیگر ایجاد کنند. سنگ های هرسین بسیار سبک هستند و وزن کمی را به ساختمان ها اضافه می کنند.

کاربرد سنگ مرمریت هرسین

سنگ های هرسینی که برای نمای خارجی ساختمان ها استفاده می شوند باید به درستی رزین کاری شوند، این امر باعث می شود تا سنگ در برابر ضربه، ساب و سایش ها مقاومت بسیار بالایی داشته باشند. به دلیل نوع رنگ بندی و رگه هایی که در سطح سنگ وجود دارد، استفاده از سنگ های هرسین به عنوان سنگ تزئینی، می تواند ظاهری بسیار زیبایی را به ساختمان ها ببخشد.

از سنگ های مرمریت هرسین در دیوارهای داخلی ساختمان و به عنوان سنگ دکوراسیون پشت تلویزیون استفاده می شود. برای کابین های آسانسور ها و قرنیز دیوار، می توانید از این نوع سنگ استفاده کنید. از سنگ هرسین به عنوان سنگ در راه پله های ساختمان های مسکونی، تجاری، اداری، هتل ها، مدارس نیز استفاده می شود.

کاربرد سنگ هرسین

مزایای سنگ هرسین

بافت های سنگ های هرسین از تراکم بسیار بالایی برخوردار است، این امر باعث شده است تا سنگ در اثر ضربه بسیار مقاوم باشد. بنابراین می توان از آن ها در مناطق پر رفت و آمد ساختمان ها استفاده کرد. به دلیل ظاهر زیبا و درخشانی که سنگ های هرسین دارند، نور را می توانند از سطح خود منعکس کنند. از این جهت می توانید از سنگ های مرمریت هرسین در فضاهای کوچک ساختمان ها استفاده کنید. میزان دوام سنگ بسیار زیاد است به طوری که در گذر زمان سطح آن ها تغییر چندانی نمی کند. به دلیل رزین کاری که بر روی سطح سنگ های هرسین می شود، سطح سنگ رطوبت را جذب نمی کند. این ویژگی سنگ باعث شده است تا آن ها در برابر خوردگی بسیار مقاوم باشند. بهتر است از سنگ های هرسین در محیط های اسیدی و بازی استفاده نکنید.

شاخص های انتخاب سنگ مرمریت هرسین

اگر قصد دارید سنگ هرسین را خریداری کنید باید پارامترهای زیر را بررسی کنید:

  • نوع سنگ
  • ابعاد سنگ
  • کیفیت سطح سنگ
  • عدم شکستگی در سطح سنگ
  • نوع رنگ بندی سنگ های هرسین
  • بسته بندی و ارسال سنگ

قیمت سنگ مرمریت هرسین

به طور کلی سنگ های مرمریت را می توان به درجه ممتاز، درجه یک و درجه دو تقسیم بندی کرد. میزان کیفیت این نوع سنگ ها بسته به میزان درجه بندی سنگ، متفاوت است. شما عزیزان می توانید سنگ هرسین را از مراکز و فروشگاه های معتبر عرضه کننده سنگ های ساختمانی تهیه کنید. قیمت سنگ مرمریت هرسین اصفهان تحت تاثیر عوامل مختلفی متغیر است. قیمت سنگ هرسین درجه یک بسته به ابعاد و ضخامت آن ها تغییر می کند. نوع و میزان کیفیت ساب، نوع فرآوری سنگ های هرسین در تغییرات قیمت آن ها نقش دارند.

قیمت سنگ مرمریت هرسین

نوسانات موجود در بازار ارز نیز می تواند قیمت سنگ های هرسین را تحت الشعاع خود قرار دهد. هنگام خرید سنگ های ساختمانی حتما به سایز و ابعاد، تیره و روشن بودن سطح سنگ توجه کنید. میزان و تراکم رگه های به کار رفته در سطح سنگ می تواند بر روی کیفیت سنگ تاثیر بگذارد از این جهت در زمان انتخاب انواع سنگ های هرسین به میزان رگه  های به کار رفته در آن ها توجه کنید.

سخن پایانی

در این مقاله درباره ویژگی های سنگ مرمریت هرسین و دلایل استفاده از آن ها توضیح داده شد. شما عزیزان می توانید انواع سنگ های ساختمانی را بسته به سلیقه و نوع پروژه خود در سایز و رنگ بندی متفاوت تهیه کنید. اگر قصد خرید سنگ های مرمریت هرسین را با مناسب ترین قیمت دارید می توانید به فروشگاه آریز استون مراجعه کنید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.