انواع آبنمای سنگی

از چه نوع سنگی برای ساخت انواع آبنماهای سنگی می توان استفاده کرد؟

مقدمه

امروزه طراحان و معماران و حتی برخی از علاقه مندان به منظور طراحی و دکوراسیون فضاهای باز و یا بسته، استفاده از انواع آبنمای سنگی را در اولویت کار خود قرار می دهند. آبنماهای سنگی نشانی از شکوه، اصالت و زیبایی هستند که می توانند فضایی شگفت آور را خلق نمایند. در واقع آبنماهای سنگی از متریال طبیعی ساخته می شوند و با جاری شدن آب بر روی آن ها حس آرامش را به افراد هدیه می دهند. در همین راستا مجموعه آریز استون به عنوان یکی از بهترین مراکز فروش سنگ گرانیت نطنز اصفهان در این مقاله قصد دارد شما را با سنگ های مورد استفاده در آبنماهای سنگی آشنا نماید.

سنگ های مورد استفاده در آبنمای سنگی

آبنماهای سنگی را می توان با طیف گسترده ای از انواع سنگ ها تولید نمود. با این وجود سنگ های گرانیت و مرمریت در میان انواع سنگ ها برای ساخت آبنماهای سنگی، از محبوبیت بیشتری برخوردارند که در ادامه به بررسی ویژگی های هر یک از این سنگ ها می پردازیم.

سنگ گرانیت

با توجه به آن که سنگ مورد استفاده در آبنماهای سنگی تحت تاثیر عوامل مختلفی مانند جریان آب، تغییرات جوی و… قرار می گیرد، می بایست برای ساخت آن از سنگ های سخت و مقاوم استفاده نمود، در این میان سنگ گرانیت می تواند یکی از گزینه های مناسب برای ساخت آبنما باشد. ترکیبات سازنده سنگ های گرانیت این نوع سنگ را بسیار مقاوم نموده و باعث شده است که گرانیت بتواند دمای بالا و دمای پایین را تحمل کرده و بدون هیچگونه مشکلی در هوای گرم و سرد باقی می ماند.

سنگ های مورد استفاده در آبنمای سنگی

سنگ گرانیت علاوه بر این که مقاومت مناسبی در برابر فرسایش و تغییرات جوی از خود نشان می دهد، بسیار زیبا می باشند و دارای طیف گسترده ای از رنگ ها هستند که همین موضوع آن ها را مورد توجه طراحان قرار داده است. سنگ های گرانیت دارای رنگ های گوناگونی در طیف رنگ های روشن تا تیره را شامل می شوند که می تواند متناسب با رنگ های مورد استفاده در فضا از هر یک برای ساخت آبنمای سنگی استفاده نمود.

سنگ مرمریت 

سنگ مرمریت از دیگر سنگ های رایج و زیبایی است که در ساخت آبنماهای سنگی مورد استفاده قرار می گیرد. این نوع سنگ ها نیز همچون گرانیت از مقاومت مناسبی برخوردار هستند و می توان با خیالی آسوده در ساخت آبنما از آن استفاده کرد. مرمریت علاوه بر مقاومت بالا، دارای ظاهری بسیار زیبا است، چرا که بافت سطح آن به صورت بلوری می باشد و رگه های داخل آن زیبایی آن را دوچندان می کند، همچنین می تواند با عبور نور از خود، یک اثر هنری بی بدیل را خلق کرد.

همان طور که در ابتدا به آن اشاره شد از سنگ های متنوعی می توان برای ساخت آبنماهای سنگی استفاده نمود که گرانیت و مرمریت از رایج ترین آن ها هستند. علاوه بر این دو نوع سنگ، سنگ های مرمر و تراورتن نیز برای ساخت آبنماهای سنگی مورد استفاده قرار می گیرند. سنگ های مرمر به دلیل قیمت نسبتا بالا به طور معمول برای آبنماهای سنگی ساختمان های لوکس استفاده می شوند. سنگ تراورتن نیز دارای بافتی متخلخل می باشد که برای استفاده از آن برای آبنماهای سنگی لازم است تا با استفاده از تکنولوژی های جدید تخلخل های آن پر شده و سپس از آن ها استفاده کرد.

مزایای استفاده از انواع آبنمای سنگی

استفاده از آبنماهای سنگی در طراحی و دکوراسیون مکان های مختلف می تواند حس سرزندگی و شادابی را به آن محیط آورده و باعث زیبایی دوچندان فضا می شود. حال چنانچه شما نیز جزء آن دسته از افرادی هستید که قصد اجرای آبنما در فضای مورد نظر خود را دارید و در انتخاب میان انواع گوناگون آبنماها مردد هستید، ما در این بخش قصد داریم به شما از مزایای انواع آبنمای سنگی بیشتر توضیح دهیم تا متوجه شوید که چرا آبنمای سنگی می تواند بهترین انتخاب برای شما می باشد.

  • دوام و استحکام عالی

برای آن که بتوانید همواره یک آبنمای زیبا و ماندگار داشته باشید، می بایست از متریالی استفاده نمایید که از دوام و استحکام عالی برخوردار بوده و به راحتی دچار خراشیدگی، شکست و خرابی و تغییر نشوند. در این میان سنگ به عنوان یک متریال سخت و مقاوم می تواند یک گزینه مناسب برای شما باشد که از این مزیت کلیدی برخوردار می باشد.

مزایای استفاده از انواع آبنمای سنگی

  • تنوع بالا 

با توجه به آن که آبنماها در مکان های متنوعی نصب می گردند لازم است متریال مورد استفاده برای آن ها از تنوع مناسبی برخوردار بوده تا بتوان متناسب با فضا، متریال مورد نیاز خود را انتخاب نمود. در این میان با توجه به این که سنگ ها انواع مختلفی دارند و در طرح ها و رنگ های گوناگون نیز موجود می باشند، در نتیجه بهترین انتخاب برای آبنما، آبنماهای سنگی می باشد.

  • مقاوم در برابر شرایط آب و هوایی

با توجه به آن که آبنماها به طور معمول در مکان هایی جای گذاری می شوند که در معرض تغییرات جوی می باشند، می بایست از متریالی برای آن ها استفاه نمود که در برابر تغییرات و شرایط آب و هوایی از مقاومت مناسبی برخوردار بوده و به راحتی دچار تغییر و خرابی نگردد که در این میان استفاده از سنگ برای آبنما بهترین انتخاب می باشد.

  • نگهداری آسان

استفاده از انواع آبنمای سنگی علاوه بر آن که تمامی مزایای قبلی را شامل می شود، شرایط نگهداری را برای شما بسیار آسان نموده به گونه ای که می توانید به راحتی و تنها با یک اسفنج آن را به شکل روز اولش در آورید.

قیمت آبنمای سنگی به چه عواملی بستگی دارد؟

با توجه به آن که انواع آبنمای سنگی به طور کامل از سنگ ساخته می شوند و سنگ نیز از متریال های گران قیمت موجود در بازار می باشد، در نتیجه آبنماهای سنگی به طور معمول قیمت بالایی خواهند داشت. اما نمی توان برای آن ها یک قیمت واحد و قطعی را مشخص نمود، چرا که این قیمت به عوامل متعددی بستگی دارد. از جمله عواملی که می توانند بر روی قیمت نهایی آبنماهای سنگی تاثیر بگذارند شامل نوع سنگ مصرفی، ابعاد آبنما، متریال اضافی مورد استفاده و همچنین نوع طراحی و برش دهی سنگ ها می باشد. با وجود موارد گفته شده چنانچه شما عزیزان قصد خریداری سنگ برای ساخت آبنمای سنگی را دارید، مجموعه آریز استون شرایطی را برای شما فراهم نموده است که بتوانید بهترین و با کیفیت ترین سنگ های موجود در بازار را با مناسب ترین قیمت خریداری نمایید. جهت ثبت سفارش کافی است از طریق شماره های درج شده در سایت با مشاوران این مجموعه در تماس باشید.

قیمت آبنمای سنگی

نتیجه گیری

همان طور که گفته شد استفاده از آبنماها امروزه بسیار رواج پیدا کرده است. در همین راستا بزرگترین دغدغه افراد در تهیه آبنما انتخاب نوع متریال آن می باشد. که همان طور که در قسمت های قبلی به آن اشاره شد آبنماهای سنگی با توجه به مزایای بی شماری که نسبت به سایر مدل های دیگر آبنما دارنند، می توانند بهترین انتخاب برای شما باشند. برای ساخت آبنماهای سنگی نیز می توان از طیف متنوعی از سنگ ها همچون گرانیت، مرمریت، تراورتن، مرمر و… بهره برد. به همین منظور چنانچه شما عزیزان قصد خرید سنگ برای ساخت آبنمای سنگی را دارید، می توانید بهترین و با کیفیت ترین سنگ های موجود در بازار را از مجموعه آریز استون که از بزرگترین فروشگاه های سنگ عباس آباد اصفهان است را با مناسب ترین قیمت خریداری نمایید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.