مشخصات سنگ فورمچ و بوک مچ

سنگ اسلب بوک مچ و فورمچ چیست و چه کاربردی دارد؟

مقدمه

امروزه سنگ های اسلب در تنوع زیادی دیده می شوند، و دارای محبوبیت خاصی در بین مردم هستند. چرا که این مدل سنگ ها علاوه بر زیبایی که دارند مقرون به صرفه بوده، و حمل و نقل آن ها نیز راحت است. برای زیبایی بیشتر دکوراسیون داخلی ساختمان ها این دو مدل سنگ، کاربرد فراوانی دارند. سنگ بوک مچ و فورمچ دو نمونه از بهترین سنگ های اسلب به شمار می آیند که در این مقاله قصد داریم، درباره کاربردها و مشخصات سنگ فورمچ و بوک مچ توضیح دهیم.

فروش سنگ تراورتن در اصفهان و انواع سنگ های تراورتن و مرمریت با کیفیت بسیار بالا توسط مجموعه آریز استون انجام می شود. این مجموعه با نمایندگی های فروش سنگ تراورتن در تهران، بوشهر، رشت، کیش، بندرعباس آماده ی خدمت رسانی به شما مشتریان عزیز می باشد.

مشخصات سنگ فورمچ و بوک مچ

رگه های موجود در سطح این دو مدل سنگ به گونه ای است، که وقتی کنار هم قرار می گیرند همانند نقش و نگارهای متقارن با هم دیگر دارند. به خاطر وجود رگه های قرینه در این نوع سنگ ها،  اگر در نمای داخلی ساختمان تعداد زیادی از آن ها را کنار هم قرار دهید، جلوی زیباتری به فضای مورد نظر خواهید داد. نحوه ی شماره بندی این مدل سنگ ها به شکل دو تایی (بوک مچ ) و چهارتایی (فورمچ) صورت می گیرد. چرا که مدل چیدمان و برش دهی این سنگ ها با بقیه ی سنگ های اسلب متفاوت است و بر اساس رگه هایی که در تقارن با هم دیگر هستند، این سنگ ها باید کنار هم قرار بگیرند، تا زیبایی آن نمایان گردد.

مشخصات سنگ فورمچ و بوک مچ

اصلی ترین تفاوت این دو سنگ در مدل چینش آن ها است. در سنگ های فورمچ چهار سنگ اسلب را به گونه ای که رگه های آن با یک دیگر در توازن باشند، را کنار هم قرار می‌ دهند. اما در سنگ های بوک مچ، دو سنگ اسلب را به شکل افقی یا عمودی برای هماهنگ شدن رگه های آن کنار هم دیگر می گذارند و به هم وصل می کنند.

سنگ اسلب بوک مچ و فورمچ چیست و چه کاربردی دارد؟

با توجه به مشخصات سنگ فورمچ و بوک مچ و همچنین نقش و نگارهای زیبایی که دارند، می توانید هم در نمای داخلی و هم خارجی استفاده نمایید و زیبایی فضای ساختمانتان را دوچندان کنید. به خاطر بزرگی سایز این نوع سنگ ‌های اسلب در مکان هایی با مساحت های بالا مثل دیوارها و کف قادر به استفاده از آن ها هستید، اما برای بخش هایی با مساحت کم مانند فضاهایی که پنجره های زیادی بر روی آن ها نصب شده است، نمی توانید از آن ها استفاده کنید.

در ادامه به صورت خلاصه کاربردهای گوناگون این دو سنگ را برای شما شرح خواهم داد.

  • نصب در نمای پشت مانیتور یا تلویزیون:

شا می توانید برای این که فضای پشت تلویزیونتان زیباتر کنید از سنگ های بوک مچ و یا فورمچ استفاده کنید. نمایی که این دو سنگ به دیوار پشت مانیتور می دهند، همانند یک قاب خواهد شد.

  • به عنوان کف پوش در راهروها:

برای جلب توجه بیشتر افراد در هنگام ورود به ساختمان، می توانید از این دو سنگ در ورودی ها به عنوان کف پوش استفاده کنید، تا در معرض دید عموم مردم قرار بگیرند.

سنگ اسلب بوک مچ و فورمچ

  • نصب در دیوارهای لابی:

در دیوارهای لابی ساختمان های اشرافی و مجلل نصب سنگ های فورمچ و بوک مچ می توانند، زیبایی منحصر به فردی را به فضای داخلی آن ببخشند.

  • نصب به عنوان سنگ فرش در تالارها و سالن های پذیرایی:

در سالن های پذیرایی و تالار ها زمانی که مهمان ها بر روی صندلی می نشینند، اگر از سنگ های فورمچ و بوک مچ به خاطر زیبایی که دارند به عنوان کفپوش استفاده کنید، می توانید توجه آن ها را به خود جلب کنید.

 علاوه بر موارد ذکر شده در بالا این نمونه سنگ ها را می توان در دیوارهای آسانسور، شومینه، آشپزخانه، ساختمان های تجاری و فروشگاه ها، حمام ها و استخرهای لوکس، سالن های همایش و غیره نیز استفاده کرد.

مزیت سنگ های اسلب بوک مچ و فورمچ

این دو سنگ از دوام و ماندگاری بالایی برخوردار هستند و در هنگام استفاده می توانند به نمای ساختمان شما اصالت خاصی ببخشند. به خاطر گران قیمت بودن این مدل سنگ ها نسبت به انواع دیگر و هزینه ‌هایی که برای برش دهی و چینش آن ها کنار هم پرداخت می گردد، در ساختمان های مجلل و اشرافی استفاده از آن ها گزینه بهتری می باشد.

 همان طور که قبلاً اشاره کردم، سنگ های بوک مچ و فورمچ را به صورت یک پارچه و در مساحت های زیاد استفاده می کنند. به همین خاطر فضای مورد نظر با نصب این نوع سنگ ها بزرگ تر به نظر خواهد رسید. نقش و نگارهای روی این سنگ ها مثل یک پروانه یا طرح های قالی می باشند، که وقتی کنار هم دیگر قرار می گیرند، قرینه ی هم هستند. این خصوصیت سنگ های اسلب باعث شده که محبوبیت زیادی در بین مردم پیدا کنند. به دلیل نحوه ی تولید این نوع سنگ ها، برش دهی و چینش خاصی که دارند و علاوه بر آن استفاده از سنگ در سایز های بزرگ، قیمت آن ها بیشتر از مدل های دیگر است. اما موارد دیگری نیز هستند، که می توانند باعث تغییرات قیمت در این دو سنگ شوند. به عنوان مثال: ضخامت و سایز سنگ، رنگ، جنس سنگ، تعداد خطوط، رگه ها و نقش و نگار های روی سطح سنگ و کیفیت تولید آن.

سخن پایانی

در این مقاله با مشخصات سنگ فورمچ و بوک مچ و کاربردهای گوناگونی که دارند، آشنایی لازم را پیدا کردید. علاوه بر آن مطالبی راجع به مزایا و تفاوت های این دو مدل سنگ برای افزایش اطلاعات شما عزیزان ارائه دادیم. همان طور که قبلاً اشاره کردیم، این سنگ ها به دلیل نقش های زیبا و طبیعی که در سطح خود دارند، می توانند جلوه های برجسته به فضای داخلی خانه یا محل کار شما ببخشند. اما مسئله ی مهم این است که قیمت این نوع سنگ ها بالا می باشند و شما باید قبل از استفاده از آن ها برای طراحی دکوراسیون ساختمانتان حتما میزان بودجه ی خود را بررسی کنید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.