بهترین سنگ نمای ساختمان

انواع نمای سنگی ساختمان

مقدمه

امروزه از سبک های مختلف کلاسیک، مدرن، رومی، مینیمال، نئوکلاسیک و غیره برای طراحی نمای سنگی ساختمان ها استفاده می شود. نمای خارجی ساختمان می تواند باعث افزایش زیبایی و جذابیت ساختمان ها شود. بر اساس نوع پروژه و سبک ساختمان، نوع سنگی که برای نما استفاده می شود نیز متفاوت است. شما عزیزان می توانید بسته به میزان سلیقه، میزان بودجه، نوع آب و هوای منطقه خود بهترین آن ها را انتخاب کنید. با خواندن این مقاله می توانید اطلاعاتی درباره بهترین سنگ نمای ساختمان و بررسی مشخصات آن ها، کسب کنید. لطفا تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

امروزه مراکز متعددی در زمینه فروش سنگ های ساختمانی فعالیت دارند. در صورتی که قصد دارید برای ساختمان های خود از نمای سنگی استفاده کنید، بهتر است به مراکز فروش عمده سنگ های ساختمانی مراجعه کنید. یکی از بهترین فروشگاه هایی که در این زمینه فعالیت می کند، مجموعه آریز استون می باشد. این مجموعه برای افزایش رضایت مشتریان عزیز خود اقدام به عرضه انواع سنگ های ساختمانی در بالاترین سطح کیفیت کرده است. شما عزیزان می توانید بسته به نوع سبک ساختمان های خود، بهترین طرح و مدل سنگ را از این مجموعه خریداری کنید.

بهترین سنگ نمای ساختمان

نماهای سنگی در مقایسه با سایر نماهای آجری، سیمانی، سرامیکی از ماندگاری و دوام بالاتری برخوردار می باشند. سنگ های استفاده شده در نمای ساختمان ها از تنوع بسیار بالایی برخوردار می باشند. سنگ های ساختمانی در برابر رطوبت مقاوم هستند و در گذر زمان رنگ آن ها تغییر چندانی نمی کند. در صورت استفاده از بهترین نوع سنگ ساختمانی و نصب صحیح و اصولی آن می توان ماندگاری آن ها را در گذر زمان افزایش داد. این نوع نما می تواند به عنوان عایق حرارتی نیز عمل کند.

بهترین سنگ نمای ساختمان

نصب و اجرا نمای سنگی ساختمان امری بسیار تخصصی است که تنها توسط افراد متخصص قابل اجرا می باشد. مدت زمان اجرای نماهای سنگی ساختمان کمی طولانی است، از این جهت اگر قصد دارید پروژه های ساختمانی خود را در مدت زمان کوتاهی به اجرا برسانید، بهتر است از نمای سنگی استفاده نکنید.

انواع سنگ نمای ساختمان ویلایی

سنگ های نمای ساختمانی یکی از پرطرفدارترین و محبوبترین نوع نما در ساختمان ها می باشد. برای طراحی نمای های ساختمانی چند طبقه و ویلایی استفاده از سنگ های ساختمانی، بهترین گزینه است. این نوع نما علاوه بر زیباتر دیده شدن نمای خارجی ساختمان ها می تواند باعث محافظت از بنای ساختمان ها نیز شود. چند نمونه از سنگ ها پر مصرفی که در نمای خارجی ساختمان ها استفاده می شوند شامل:

  • سنگ نمای تراورتن

با استفاده از سنگ های تراورتن در نمای خارجی ساختمان، می توان استحکام ساختمان را تا مقدار قابل توجهی افزایش داد. بسته به نوع طرح و مدل این نوع سنگ، آن ها می توانند ظاهری بسیار زیبا به ساختمان ها ببخشند. ساختار سنگ های تراورتن از جمله سنگ تراورتن حاجی آباد از موادی بسیار فشرده ساخته شده اند، این امر باعث می شود آن ها در برابر فشار و ضربه مقاوم باشند. شما عزیزان می توانید از سنگ های تراورتن موج دار و یا بدون موج برای نمای خارجی ساختمان های خود استفاده کنید. عرضه سنگ های تراورتن در طرح و رنگ بندی متنوع به شما این امکان را می دهد تا با توجه به سبک ساختمان های خود، بهترین آن ها را انتخاب کنید.

سنگ نمای تراورتن

  • سنگ نمای گرانیت

از آن جا که سنگ های گرانیتی در برابر رطوبت بسیار مقاوم هستند، استفاده از آن ها در نمای خارجی ساختمان ها یک انتخاب عالی می باشد. به دلیل نوع متریالی که در زمان تولید آن ها به کار رفته است، این نوع سنگ به عنوان عایق حرارتی نیز می تواند عمل کند. به دلیل تنوع بسیار بالایی که در طرح و مدل ها دارند، آن ها با سایر مصالح ساختمانی همخوانی بسیار زیادی دارد.

سنگ نمای گرانیت

  • سنگ نمای چینی

از سنگ های چینی در قسمت های مختلف ساختمان از جمله نمای خارجی، به وفور استفاده می شود. به دلیل نوع رنگ بسیار روشنی که این نوع سنگ ها دارند، از آن ها اغلب می توان در نمای خارجی مناطق گرمسیر استفاده کرد. قیمت سنگ های چینی در برابر سایر سنگ های ساختمانی، بسیار کمتر می باشد.

  • سنگ نمای مرمریت

سنگ های مرمریت در برابر آسیب های محیطی و شرایط جوی بسیار مقاوم هستند. در صورتی که قصد دارید از این نوع سنگ برای نمای خارجی ساختمان ها استفاده کنید، بهتر است سنگ هایی با درجه سختی بالا را انتخاب کنید. برای خرید این نوع سنگ بهتر است به مراکز فروش سنگ مرمریت در اصفهان مراجعه کنید، و سنگ مورد نظر خود را در ابعاد سفارشی تهیه کنید.

قیمت انواع سنگ نمای ساختمان

فعالانی که در حوزه فروش سنگ های ساختمانی فعالیت می کنند، فاکتورهایی برای قیمت گذاری این نوع محصولات مشخص کرده اند. اصولا قیمت سنگ های ساختمانی بر اساس متر مربع مشخص می شود. عواملی از جمله هزینه استخراج و نوع فرآوری سنگ در قیمت گذاری آن ها نقش بسزایی دارند. میزان رگه دار بودن و یا نبودن سنگ نمای ساختمانی در میزان استحکام آن ها تاثیر دارد، این امر باعث افزایش و یا کاهش قیمت سنگ می شود. شما عزیزان می توانید با بررسی فاکتورهای ذکر شده در بالا قیمت سنگ را برای نمای ساختمان ها مشخص کنید.

قیمت انواع سنگ نمای ساختمان

کلام آخر

در این مقاله درباره دلایل استفاده از نمای سنگی در ساختمان ها به طور مفصل توضیح داده شد. با انتخاب بهترین سنگ سنگ نمای ساختمان می توان طول عمر ساختمان را به مراتب افزایش داد. با توجه به این که هزینه نگهداری سنگ نمای ساختمان در مقایسه با سایر نماهای خارجی ساختمان ها، بسیار کم می باشد از این نوع نما به وفور در ساختمان ها استفاده می شود. شما عزیزان می توانید بسته به نوع کاربری ساختمان خود از رنگ و طرح های متفاوت سنگ های ساختمانی استفاده کنید. نماهای سنگی در برابر انواع آسیب های محیطی، مقاومت بسیار بالایی دارند.

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.