سنگ مناسب کف پارکینگ

بهترین سنگ برای کف پارکینگ کدام است؟

مقدمه

انتخاب سنگ مناسب کف پارکینگ ، همواره یکی از چالش های بسیار مهمی است که بسیاری از معماران داخلی با آن مواجهه هستند. سنگ های ساختمانی را می توان بسته به دکوارسیون و فضای پارکینگ ها، انتخاب کرد. کف پارکینگ ها معمولا به دلیل حرکت وسایل نقلیه بسیار سنگین و رفت و آمدها بسیار زیاد در معرض آسیب می باشند. انتخاب سنگ مناسب برای پارکینگ ساختمان به اندازه انتخاب بهترین نوع سنگ برای فضای داخلی ساختمان ها، مهم می باشد. بهتر است برای کف پارکینگ ساختمان ها، سنگی را انتخاب کنید که در برابر تغییرات آب و هوا و همچنین ایجاد لکه مقاوم باشد. در این مقاله قصد داریم در رابطه با انتخاب سنگ مناسب کف پارکینگ توضیح دهیم، لطفا تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

سنگ مناسب کف پارکینگ

یکی از پر رفت و آمدترین مکان ها در ساختمان ها، پارکینگ می باشد. برای کف پارکینگ ها می توان از مصالح مختلفی استفاده کرد، یکی از آن ها سنگ های ساختمانی می باشند. با توجه به این که سنگ ها در برابر ضربه و فرسایش بسیار مقاوم هستند، استفاده از آن ها در کف پارکینگ ساختمان ها یک انتخاب هوشمندانه می باشد. سطح روی این نوع سنگ ها باید در برابر رطوبت و جذب آب مقاوم باشد، این امر می تواند سنگ های استفاده شده در کف پارکینگ را در طولانی مدت بدون تغییر استفاده کرد. در زمان خرید به ضخامت سنگ دقت کنید، ضخامت سنگ های ساختمانی تاثیر بسیار زیادی بر روی میزان مقاومت فشاری آن ها دارد. برای نصب سنگ های ساختمانی در کف پارکینگ ها از ملات های پشت سنگی استفاده می شود.

سنگ مناسب کف پارکینگ

نوع پارکینگ در انتخاب بهترین نوع سنگ ساختمانی تاثیر بسیار زیادی دارد. پارکینگ های شهری در مقایسه با پارکینگ ساختمان مسکونی باید از سنگ هایی با مقاومت بسیار بالایی در برابر فشار را انتخاب کنید. با توجه به تنوع بسیار زیادی که سنگ های ساختمانی در بازار دارند، شما عزیزان می توانید بسته به سلیقه و نوع فضای پارکینگ ساختمان خود بهترین طرح و مدل سنگ های ساختمانی را انتخاب کنید. با توجه به میزان بودجه خود بهترین نوع سنگ ساختمانی را از فروشگاه سنگ اصفهان خریداری کنید.

طرح سنگ کاری کف پارکینگ

پارکینگ ساختمان های مسکونی، اداری، تجاری اولین قسمتی است که همه افراد در هنگام ورود به ساختمان ها با آن روبه رو می شوید. از این جهت هرچقدر طراحی و دیزاین به کار رفته در پارکینگ ساختمان ها به روزتر باشد، باعث زیباتر دیده شدن فضای ساختمان ها می شود. سنگ های ترک خورده می تواند جلوه بسیار بدی به پارکینگ ساختمان ها ببخشند. شما عزیزان می توانید طرح سنگ را متناسب با دکوراسیون ساختمان ها خود انتخاب کنید.

علاوه بر کف پارکینگ، برای قسمت های مختلف پارکینگ از جمله دیوارها و رمپ نیز از سنگ های ساختمانی استفاده می شود. استفاده از رنگ و طرح مناسب سنگ باعث می شود میزان نورپردازی در پارکینگ ها نیز مناسب باشد، برای افزایش نور در پارکینگ ها بهتر است از رنگ های روشن سنگ های ساختمانی استفاده کنید. رنگ سنگ های ساختمانی را می توانید بسته به طبقه ای که پارکینگ ها در آن قرار دارند، انتخاب کنید. در صورتی که در طبقه های زیر زمین، پارکینگ قرار داشته باشد از رنگ های روشن برای پارکینگ استفاده کنید و در صورتی که در طبقه اول آن ها قرار داشته باشند بهتر است از رنگ های تیره استفاده کنید.

سنگ کاری کف پارکینگ

اجرای سنگفرش کوبیک در کف پارکینگ

سنگفرش کوبیکیک نوع سنگ گرانیتی است که به قطعات مکعبی و در دو فرم سنگفرش منظمو نامنظم برش خورده است . قطعا همه با این نوع سنگفرش برخورده داشته اند زیرا این نوع سنگ فرش در طراحی محوطه باغ ، طراحی فضای سبزها یا پارک و پیاده روها  استفاده میشود . این نوع سنگفرش بدلیل استفاه از سنگ طبیعی دارای مقاومت و اتسحکام بالایی میباشد.و جایگاه خوبی در فروش سنگ فرش دارد ،اما مسطح و یکدست نمیباشد بنابریان برای استفاده در پارکینگ ساختمان گزینه خوبی نیست .اما گاهن در مناطق شمال کشور بدلیل بارندگی بالا و  همزمان طراحی محوطه زیبا از این نوع سنگفرش در حیاط و پارکینگ استفاده میشود .

انواع سنگ کف پارکینگ

انواع سنگ های ساختمانی به صورت اسلب و در ابعاد کوچک تر موجود می باشد، برای پارکینگ ها اغلب از سنگ های اسلب استفاده نمی شود. با توجه به ابعاد یک تکه سنگ های اسلب، احتمال ترک خوردگی و شکستگی در آن ها در گذر زمان بسیار زیاد است. انواع سنگ های استفاده شده برای پارکینگ ساختمان ها شامل:

  • سنگ گرانیت کف پارکینگ

با توجه به این که سنگ های گرانیتی در برابر آلودگی از مقاومت بسیار بالایی برخوردار می باشند، از این جهت از آن ها می توان در کف پارکینگ ساختمان ها نیز استفاده کرد.

  • سنگ هرسین کف پارکینگ

سنگ مرمریت هرسین در برابر ضربه و فشار از مقاومت بسیار بالایی برخوردار است، از این جهت از سنگ مرمریت هرسین  اصفهان به وفور در کف پارکینگ ساختمان ها استفاده می شود. آن دسته از افرادی که به معماری نوین علاقه مند هستند، می توانند از سنگ های مرمریت برای طراحی دکوراسیون فضای پارکینگ ها استفاده کنند. با توجه به نقش و نگارهایی که سنگ های مرمریت وجود دارد، قیمت خرید آن ها در مقایسه با سایر سنگ های ساختمانی دیگر بیشتر است.

  • سنگ تراورتن کف پارکینگ

این نوع سنگ دارای وزن های بسیار سنگینی می باشد، از این جهت قابل استفاده برای کف پارکینگ ها نیز هستند. ناخالصی های موجود در این نوع سنگ باعث شده است تا آن ها مقاومت خوبی در برابر سایش نداشته باشند. در صورتی که قصد دارید از سنگ های تراورتن در پارکینگ ساختمان های خود استفاده کنید، حتما سنگی را انتخاب کنید که میزان ضخامت آن زیاد باشد. برای خرید این نوع سنگ می توانید به بهترین مراکز فروش سنگ تراورتن اصفهان مراجعه کنید.

قیمت سنگ کف پارکینگ

بسته به نوع سنگ ساختمانی که برای کف پارکینگ ساختمان های خود استفاده می کنید، قیمت آن ها نیز متفاوت می باشد. سنگ های طبیعی که در پارکینگ ها استفاده می شوند در مقایسه با سنگ های مصنوعی از قیمت بسیار بالاتری برخوردار هستند.

سخن پایانی

در این مقاله سعی کردیم در رابطه با انواع سنگ مناسب کف پارکینگ و راهکارهایی برای تشخیص آن ها توضیح دهیم. بهتر است سنگی را برای پارکینگ انتخاب کنید که در برابر مواد شوینده، ضربه، سرما، مواد اسیدی، شکستگی، جذب آب مقاومت بالایی داشته باشد. نوع طرح، رنگبندی و رگ هایی که در سطح سنگ وجود دارد نیز برای استفاده در پارکینگ ساختمان ها بسیار مهم می باشد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.