بهترین سنگ مرمر جهان

ایران بزرگترین تولید کننده سنگ مرمر در جهان

مقدمه

سنگ های مرمر در رنگبندی و بافت های مختلف در بازار موجود می باشند، این نوع سنگ ها از مواد فشرده داخل زمین تشکیل شده اند. کربنات کلسیم یکی از ترکیبات مهمی است که در سنگ مرمر وجود دارد. شفافیت سطح این نوع سنگ بسیار زیاد می باشد، این امر باعث شده است تا از این نوع سنگ به وفور در نمای داخلی ساختمان ها استفاده شود. شما عزیزان می توانید این نوع سنگ ساختمانی را به نام سنگ اونیکس نیز خریداری کنید. امروزه کشورهای بسیار زیادی در جهان در زمینه تولید انواع سنگ مرمر ساختمانی فعالیت می کنند. در این میان کشور ایران به عنوان یکی از بزرگترین سنگ های مرمر در جهان، توانسته است سنگ هایی با کیفیت بسیار بالا را عرضه کند. معادن سنگ مرمر بسیار زیادی در سرتاسر کشور ایران وجود دارد که قابلیت تولید انواع سنگ های مرمر را دارند. در این مقاله ما قصد داریم درباره بهترین سنگ مرمر جهان، توضیح دهیم.

تولید کنندگان سنگ مرمر در ایران

بسیاری از شهرهای ایران از جمله سنندج، محلات، آذرشهر، تبریز و غیره از جمله مهمترین مراکز تولید کننده انواع سنگ مرمر ساختمانی در کشور ایران می باشند. در بسیاری از بناهای تاریخی کشور ایران می توانید انواع سنگ های مرمر را مشاهده کنید، قدمت این نوع سنگ در کشور ایران بسیار طولانی مدت می باشد. مجموعه آریز استون به عنوان یکی از بزرگترین مراکز فروش سنگ مرمر در اصفهان، انواع سنگ های ساختمانی را در رنگبندی های مختلف در اختیار مشتریان خود قرار می دهند.

تولید کنندگان سنگ مرمر در ایران

علاوه بر کشور ایران این نوع مدل سنگ در کشورهایی از جمله ترکیه، پاکستان و ایتالیا نیز تولید شده و به سایر کشورها صادر می شوند. سنگ های مرمر باکیفیت و درجه یک تولید شده توسط کشورهای مختلف، قابلیت عبور نور را از سطح خود دارند، این امر باعث شده است تا در صورت استفاده از آن ها در نمای داخلی ساختمان بتوانند نورپردازی بسیار خوبی را ایجاد کنند. در صورتی که قصد دارید برای نمای داخلی و خارجی ساختمان های خود از سنگ مرمر استفاده کنید، بهتر است مشخصات فنی و نوع عملکرد انواع سنگ های مرمر ساختمانی در بازار را بررسی کرده و بهترین آن ها را متناسب با نیاز خود خریداری کنید.

بهترین سنگ مرمر جهان

لایه های سنگ مرمر تحت فشار و حرارت بسیار بالا تشکیل شده اند، از این جهت مقاومت و میزان استحکام آن ها نیز بسیار زیاد می باشد. وجود انواع ناخالصی ها از جمله اکسید آهن، سیلیس، میکا و سایر موارد دیگر می تواند در تغییرات رنگ انواع سنگ های مرمر ساختمانی تاثیر بسیار زیادی بگذارد. با توجه به این سنگ های مرمر دارای قیمت بسیار زیادی در مقایسه با سایر سنگ های ساختمانی موجود در بازار دارند، از این جهت از آن ها اغلب در نمای داخلی ساختمان ها استفاده می شوند. زیبایی ظاهری این نوع سنگ ها باعث شده است تا در صورت استفاده از آن ها، ظاهری بسیار لوکس و مدرنی به ساختمان ها ببخشد.

بهترین سنگ مرمر جهان

یکی از گران ترین و کمیاب ترین سنگ های ساختمانی موجود در بازار، سنگ مرمر آبی می باشد. شهر ارومیه و سنندج یکی از بزرگترین تولید کننده های سنگ مرمر آبی در کشور ایران هستند. سطح روی این نوع سنگ قابلیت نفوذ آب و رطوبت را ندارند. کشور ایتالیا یکی از بهترین کشورهای تولید کننده سنگ مرمر پرتقالی می باشد. معادن سنگ مرمر پرتقالی در کشور ایران نیز موجود می باشد، شهر مشهد یکی از تولید کننده های این نوع سنگ است. جهت اطلاع از آخرین تغییرات قیمت سنگ مرمر پرتقالی اصفهان می توانید با شماره های درج شده در سایت تماس بگیرید. سنگ های مرمر سبز از گذشته ها دور تا کنون میان ایرانیان از محبوبیت بسیار بالایی برخوردار می باشد. شما عزیزان می توانید این نوع سنگ را در بسیاری از مکان های مذهبی و زیارتی مشاهده کنید. معادن سنگ های مرمر سبز در شهر آذرشهر موجود می باشد. با توجه به ترکیباتی که در سنگ های مرمر سبز به کار رفته است، آن ها در برابر ضربه و فشار از مقاومت بسیار بالایی برخوردار هستند.

کاربرد سنگ مرمر سبز

میزان ناخالصی در سنگ های مرمر سفید بسیار کم می باشد، هرچقدر میزان خالصی سنگ بیشتر باشد رنگ سنگ سفیدتر و شفاف تر خواهد بود. میزان کیفیت سنگ های مرمر سفید در مقایسه با سایر رنگ های سنگ مرمر، بالا می باشد. میزان رگه های موجود در سطح این نوع سنگ بسیار کم است. سنگ های مرمر کلکته در معادن کشور ایتالیا وجود دارد. این نوع سنگ یکی از کمیاب ترین سنگ های مرمر در جهان می باشد که در همه کشور ممکن است یافت نشود. زمینه رنگی سنگ های مرمر کاررا به رنگ سفید و خاکستری می باشد. کشور ایتالیا یکی از بزرگترین تولید کنندگان سنگ های مرمر کاررا در جهان می باشد.

کلام آخر

انواع سنگ های مرمر به صورت رگه دار و بدون رگه در بازار موجود می باشند. مشخصات و موارد استفاده از هر یک از سنگ های مرمر بسته به نوع ترکیباتی که در آن ها وجود دارد و همچنین رنگی که دارند، متفاوت می باشد. شما عزیزان می توانید از انواع رنگ های سنگ مرمر بسته به نوع دکوراسیون ساختمان های خود استفاده کنید. به دلیل طیف رنگی بسیار زیادی که این نوع سنگ ها در بازار دارند و همچنین میزان ظاهر زیبایی که دارند، امروز بسیاری از معماران علاقه مند هستند تا از آن ها برای طراحی ساختمان های خود استفاده کنند. امیدواریم با مطالعه این مقاله اطلاعاتی در زمینه بهترین سنگ مرمر جهان کسب کرده باشید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.