طریقه نصب سنگ اسلب

مهمترین نکات در هنگام نصب سنگ تایل و اسلب

مقدمه

انواع سنگ های اسلب در رنگ های سفید و خاکستری در بازار موجود می باشند. به طور کلی می توان گفت برای نصب سنگ های اسلب از دو روش دوغاب و یا خشک استفاده می شود، بسته به سطوح مد نظر برای نصب سنگ، بهترین روش انتخاب می شود. اغلب چسب هایی که برای نصب سنگ های ساختمانی استفاده می شوند، باید کیفیت بسیار بالایی داشته باشند در غیر این صورت نمی توانند وزن بسیار بالای سنگ های تایل و اسلب را تحمل کنند. افرادی که در زمینه نصب سنگ های اسلب فعالیت می کنند، با بازدید از محیط امکان نصب سنگ های اسلب را در سطوح مشخص می کنند. در این مقاله ما قصد داریم در ارتباط با طریقه نصب سنگ اسلب و نحوه استفاده از آن ها توضیح دهیم، لطفا تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

آیا برای نصب سنگ های اسلب نیاز به مراجعه به افراد متخصص است؟

نصب سنگ های اسلب امری بسیار تخصصی است که تمامی افراد ممکن است در این زمینه مهارت کافی را نداشته باشند. با نصب غیر اصولی سنگ های ساختمانی، علاوه بر ظاهر بسیار بدی که در محیط ایجاد می کنند، امکان ریزش و افتادن سنگ نیز وجود دارد. نصب سنگ های اسلب با توجه به ابعاد بسیار بزرگی که سنگ های اسلب دارند، بسیار سخت و دشوار می باشد. با نصب غیر اصولی سنگ های تایل و اسلب، ضررهای مالی بسیار زیادی را برای شما ممکن است ایجاد کنند. در صورتی که قصد دارید برای قسمت های مختلف ساختمان از سنگ های ساختمانی استفاده کنید، بهتر است با بهترین نصاب هایی که در این زمینه فعالیت می کنند، مشورت کنید.

برای این که بتوانید سنگ های ساختمانی را به شکل اصولی نصب کنید، علاوه بر این که نیاز به یک نصاب متخصص دارید، باید از سنگ های مرغوب و با کیفیت نیز استفاده کنید. از این جهت بهتر است سنگ های ساختمانی مد نظر خود را از مراکز معتبری که در زمینه فروش سنگ های ساختمانی فعالیت می کنند، تهیه کنید.

طریقه نصب سنگ اسلب

برای نصب سنگ های اسلب در ابتدا باید سطوحی که قصد نصب سنگ های اسلب را بر روی آن ها دارید، به طور کامل از هر گونه آلودگی پاک کنید. سپس با استفاده از ماله هایی که متناسب با سایز و ابعاد سنگ های ساختمانی انتخاب می شود، شیارهایی در سطوح ایجاد کرده و در نهایت چسب های مخصوص را بر روی سطح بکشیند. چسب هایی که در این زمینه استفاده می شود، باید از برندهای معتبر در بازار باشند تا دوام سنگ را در گذر زمان حفظ کنند. پس از کشیده شدن چسب بر روی سطح، بهتر است سنگ های ساختمانی را با فشار بر روی سطوح نصب کنید. در برخی موارد ممکن است به جای چسب برای نصب سنگ های اسلب از دوغاب استفاده شود، این نوع روش نصب اغلب برای نصب سنگ های اسلب تراورتن از جمله سنگ تراورتن حاجی آباد استفاده می شود. در نهایت از گیره هایی برای تراز کردن سنگ های ساختمانی استفاده می شود، این گیره ها در فاصله های مناسبی از یکدیگر در سطح قرار می گیرند.

هم تراز کردن سنگ های ساختمانی در زمان نصب امری بسیار دشوار است، با تراز کردن صحیح سنگ های ساختمانی می توان شکل بسیار زیباتری به محیط اضافه کرد و همچنین استحکام سنگ ها را افزایش داد. در مرحله آخر باید بندکشی سنگ ها را به صورت کاملا اصولی انجام داد. برای زیباتر کردن محیط ممکن است برخی از افراد علاقه مند باشند تا از نورپردازی های مناسبی برای سنگ استفاده کنند، این نوع نورپردازی بیشتر برای سنگ هایی که در پشت تلویزیون استفاده می شوند، کاربرد دارند.

نورپردازی در سنگ های ساختمانی

نحوه نصب سنگ اسلب پشت تلویزیون

اولین قدم برای نصب سنگ های اسلب در پشت تلویزیون، تهیه کردن تجهیزات و مواد اولیه ای است که بتوانند سنگ ها را در کنار یکدیگر به خوبی قرار دهند. برای نصب سنگ های اسلب در پشت تلویزیون اغلب از چسب های قوی با میزان چسبندگی بسیار بالا استفاده می شود. به هر میزان ابعاد و وزن های سنگ ساختمانی بیشتر باشد، به طبع چسبی که استفاده می کنید نیز باید قوی تر باشد. این نوع چسب ها در برابر رطوبت از مقاوت بسیار بالایی برخوردار هستند، به گونه ای که از آن ها می توان در سرویس بهداشتی، حمام، استخرها و سایر موارد دیگر نیز استفاده کرد.

نصب سنگ اسلب پشت تلویزیون

از سنگ های متفاوتی می توان برای نصب در پشت تلویزیون ها استفاده کرد. سنگ اسلب تراورتن تکاب کرم با توجه به رنگ روشنی که دارند، برای فضای پشت تلویزیون بسیار مناسب هستند.

جمع بندی نهایی

امروزه از سنگ های اسلب در قسمت های مختلف ساختمان استفاده می شود. روش نصب این نوع سنگ ها بر روی سطوح مختلف با توجه به وزنی که دارند، متفاوت می باشد. با توجه به رگه های بسیار زیادی که در سطح سنگ های اسلب وجود دارد، نصب آن ها باید به گونه ای باشد که در صورت قرار گیری دو سنگ در کنار یکدیگر رگه و موج های موجود بر روی سطح آن ها، ظاهر بدی را در سنگ ایجاد نکنند. امیدواریم با مطالعه این مقاله اطلاعات کاملی در زمینه طریقه نصب سنگ اسلب کسب کرده باشید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.