روش های استاندارد حمل سنگ ساختمانی

با روش های استاندارد حمل سنگ ساختمانی آشنا شویم

با روش های استاندارد حمل سنگ ساختمانی آشنا شویم

حمل سنگ های ساختمانی از طریق روش های ایمن و استاندارد، یکی از مهم ترین موضوعات این صنعت است. خرید و فروش سنگ در تمامی جهان، از مسیرهای متنوعی انجام می گیرد، پس اینکه سنگ ها با اندازه های مختلف، کاملاً سالم به مقصد برسند، از اهمیت بالایی برخوردار است.

می دانیم که جابه جایی تخته سنگ های غول پیکر، سنگ اسلب با ضخامت های مختلف، کار بسیار دشواری است، اما غیر ممکن نیست! برای همه سنگ ها می توان تجهیزات و وسایل نقلیه ای را به کار برد که سلامت و ایمنی حمل و نقل را تضمین کنند.

سنگ های طبیعی اکثراً از طریق جاده، خطوط ریلی یا روش های دریایی به مکان های مختلف حمل می شوند. در هر یکی از روش های حمل سنگ های ساختمانی، خطرات و حوادث، اجتناب ناپذیر هستند.

اما نکته مهم این است که بسته بندی سنگ ها، ایمن سازی و روش بارگیری آن باید به درستی و بسیار دقیق انجام بگیرد. حتی در مواردی که سنگ های برش خورده باید حمل شوند، کوچک ترین جزئیات برای حمل سنگ های سبک تر، الزامی است.

مسئله استاندارد بودن روش های ایمن برای حمل سنگ های ساختمانی به اندازه ای مهم است که می تواند از نظر اقتصادی و زیست محیطی، هزینه های قابل توجهی را به همراه داشته باشد. یک خطا یا کوتاهی در استانداردسازی پالت ها یا کابل های بارگیری، خسارت های شدید به بار می آورد که گاهی جبران ناپذیر خواهد بود.

در ادامه سعی داریم به برخی از اصلی ترین چالش های موجود در روش های حمل سنگ های ساختمانی بپردازیم. در طول تدارکات برای ارسال انواع سنگ، بی شک با آنها روبرو هستید. سپس راه حل های اصولی را برای یک حمل و نقل ایمن ارائه خواهیم داد.

تمامی مواردی که در این مطلب اشاره می کنیم برای فروش سنگ تراورتن، فروش سنگ گرانیت، فروش سنگ مرمریت، فروش سنگ نما ساختمانی و فروش سنگ اسلب عمده قابل اجرا هستند.

بیشتر بخوانید: فروش سنگ گرانیت در اصفهان

2 مورد از مهم ترین چالش های حمل و نقل سنگ ساختمانی + بهترین راه حل آن

روش های استاندارد حمل سنگ ساختمانی

روش های استاندارد حمل سنگ ساختمانی

1-وقوع تصادفات

هنگام حمل سنگ های ساختمانی، آن هم از طریق جاده، تصادفات گاهی اتفاق می افتند. وسایل نقلیه حمل سنگ (ماشین های سنگین) معمولاً در صورت وقوع تصادف به شدت آسیب می بینند. به عنوان مثال، در جاده، مواردی وجود داشته است که محموله از وسیله نقلیه خارج می شود و خطرات جاده ای قابل توجهی ایجاد می کند. این امر جان و سلامتی افراد را به خطر می اندازد.

علاوه بر این، هزینه های گران‌قیمت تعمیر کانتینرها، یکی از بزرگترین مشکلات است. به خصوص هنگام حمل و نقل سنگ، مانند کاشی گرانیتی خشن و تایل مرمر این موضوع وجود دارد. چالش بزرگ دیگر، به ویژه در روش های حمل دریایی، فضای موجود برای بارگیری است. کشتی های اقیانوس پیما فضای محدودی را برای محموله سنگ ارائه می دهند.

  • راه حل این مشکل:

با برنامه ریزی دقیق برای حمل و نقل می توان از حوادث و هزینه های بالای احتمالی جلوگیری کرد. به این روش عمل کنید: با بسته بندی مناسب محموله، اقدامات ایمنی را انجام دهید. محموله های کوچکتر را می توان در پالت های سفارشی، با استفاده از مواد محافظ از جنس فوم، به عنوان یک بالشتک نرم، بسته بندی کرد. جعبه ها یا پالت ها نباید خیلی بزرگ باشند و باید حداقل فضای اضافی برای محدود کردن حرکت را فرآهم کنند.

برای حمل سنگ های بزرگ‌تر، ایمن‌سازی و سازماندهی وسیله نقلیه باربری توصیه می شود. در حین بارگیری، یک فریم یا قاب برای محافظت سنگ ها از هر طرف در وسیله نقلیه باید تعبیه شود. با استفاده از جرثقیل یا لیفتراک به راحتی می توان سنگ ها را در تریلی ها بارگیری کرد. مطمئن شوید که وزن سنگ ها در طول حمل و نقل، از حداکثر بار مجاز وسیله نقلیه بیشتر نشود.

بیشتر بخوانید: فروش سنگ تراورتن در کیش

2-چالش های نظارت بر مراحل حمل و نقل

یکی از مشکلات مهم در روند حمل سنگ های ساختمانی، به ویژه در صادرات سنگ از ایران، نظارت و کنترل همه جانبه بر روند بارگیری و حمل و نقل است. باید یک سیستم قوی وجود داشته باشد که بتوانید به عنوان فروشنده سنگ، محموله خود را ردیابی کنید.

  • راه حل این مشکل:

با به کارگیری وسایل نقلیه پیشرفته و مطمئن، و با داشتن قراردادهای قانونی، بیمه و …، می توانید از جوانب مختلف، محموله را پیگیری نمایید.

بیشتر بخوانید: فروش سنگ تراورتن در رشت

کدام یک از روش های حمل سنگ های ساختمانی، به صرفه تر است؟

روش های حمل سنگ ساختمانی

روش های حمل سنگ ساختمانی

از میان انواع روش های حمل و نقل سنگ های ساختمانی، شامل دریایی، زمینی، هوایی و ریلی، حمل جاده ای، مقرون به صرفه تر است. حمل زمینی سنگ ها به ویژه برای فروش سنگ ساختمانی به مشتریان در شهرهای داخلی، بهترین روش است. اما اگر هدف، صادرات سنگ باشد، روش های دریایی، جایگزین خواهد بود.

هزینه ها و ایمن‌سازی روش ریلی برای حمل سنگ ها با چالش های زیادی مواجه است و چندان مورد استفاده قرار نمی گیرد؛ مگر آنکه فاصله معدن سنگ یا کارخانه سنگ تا محل مشتری، کمتر باشد.

روش های دریایی، گران هستند اما بر اساس بهترین تجهیزات بارگیری و حمل، مورد استفاده قرار می گیرند. برای حمل و نقل بین المللی، روش دریایی، انتخاب برتر است.

روش حمل هوایی برای انتقال سنگ ها چندان توصیه نمی شود، چون محدودیت هزینه ها، وزن و تجهیزات بارگیری وجود دارد.

خرید سنگ ساختمانی از کارخانه، با ضمانت و پشتیبانی

تفاوتی نمی کند قصد خرید کدام یک از انواع سنگ های ساختمانی را دارید؛ اگر از بهترین کارخانه سنگ اصفهان، مصالح مورد نیاز را تهیه کنید، استاندارد و ایمن بودن حمل سنگ ها تضمین شده است و محموله در سلامت کامل به شما تحویل داده می شود.

برای خرید سنگ و اطلاع از قیمت های روز با کارشناسان ما تماس بگیرید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.