قیمت سنگ نمای ساختمانی

قیمت گذاری سنگ نما بر چه اساسی صورت می گیرد؟

مقدمه

امروزه سنگ های ساختمانی به عنوان یکی از مصالح پرکاربرد در بسیاری از پروژه های ساخت و ساز استفاده می شوند. انواع سنگ های ساختمانی مقاومت و استحکام متفاوتی در برابر ضربه و فشار دارند. اگر قصد دارید از سنگ ها در سازه های بزرگتر استفاده کنید، حتما به میزان مقاومت فشاری آن ها دقت کنید. سنگ های ساختمانی باید بتوانند در برابر تغییرات آب و هوایی مانند باد، باران و گرما مقاومت کنند. سنگ ها باید از میزان سختی مناسبی برخوردار باشند به طوری که اگر از آن ها در کف، سنگفرش و در مکان های پر رفت و آمد استفاده شود؛ بتوانند در برابر نیروهای وارد شده بر روی آن ها مقاوم باشند. تمامی موارد ذکر شده در بالا می تواند بر میزان کیفیت سنگ تاثیرگذار باشد، هر چقدر سنگ های ساختمانی از کیفیت و دوام بالاتری برخوردار باشد قیمت نهایی آن ها نیز افزایش می یابد. اگر قصد دارید درباره عوامل تاثیرگذار بر روی قیمت های سنگ های ساختمانی بیشتر مطلع شوید، بهتر است درباره نوع فرآوری و نحوه استخراج سنگ ها بدانید. نوع فرآوری سنگ یکی از فاکتورهای مهمی است که در میزان کیفیت سنگ تاثیرگذار است. در پایان مقاله شما عزیزان می توانید اطلاعاتی درباره قیمت سنگ نمای ساختمانی و عوامل موثر بر روی تغییرات آن، کسب کنید.

سنگ نمای ساختمان

نحوه استخراج سنگ ساختمانی

یکی از فاکتورهای مهمی که بر روی قیمت سنگ های ساختمانی تاثیرگذار است، نحوه استخراج و نوع فرآوری سنگ است. برای استخراج سنگ ها از سیم های برش متفاوتی استفاده می کنند. برش سنگ باید به گونه ای باشد که در نهایت سنگ یکدستی بدست آید. بر اساس جنس سنگ ها، نوع استخراج آن ها نیز متفاوت است. انواع روش های فرآوری سنگ که توسط کارخانه های تولید کننده سنگ های ساختمانی بر روی آن ها انجام می شود، بر روی قیمت سنگ تاثیرگذار است. میزان کیفیت رزین به کار رفته در سطح سنگ، نوع رنگ سنگ، استفاده از توری در پشت سنگ و سایر موارد دیگر از عواملی هستند که بر روی میزان کیفیت فرآوری سنگ نقش دارند. برای استخراج برخی از سنگ ها نیاز به استفاده از ماشین آلات و دستگاه های خاص است، از این جهت استخراج سنگ هایی مانند گرانیت در مقایسه با سنگ های دیگر از قیمت بسیار بالاتری برخوردار است. در زمان استخراج از دستگاه های برش و حفاری به درستی استفاده کنید. هر چقدر سنگ سخت تر باشد، استخراج آن ها دشوارتر می شود در نتیجه هزینه های تولید آن ها نیز بیشتر می شود. شما عزیزان می توانید با بررسی سنگ های ساختمانی موجود در بازار و بسته به میزان بودجه خود، بهترین آن ها را انتخاب کنید.

نحوه استخراج سنگ ساختمانی

عوامل موثر بر قیمت سنگ ساختمانی

بسته به ویژگی و مشخصات فنی هر یک از سنگ های ساختمانی برای استخراج و فرآوری آن ها باید عملیات متفاوتی را بر روی سنگ ها انجام داد. فاکتورهایی از جمله، رنگ، نوع برش، میزان دوام بر روی قیمت سنگ های ساختمانی تاثیرگذار هستند. انواع سنگ ها در رنگ بندی متفاوت در طبیعت موجود هستند. کانی های به کار رفته در سنگ ها، یکی از فاکتورهای مهمی است که در تغییرات رنگ سنگ نقش دارند. شما عزیزان می توانید با انتخاب رنگ مناسب سنگ و استفاده از آن ها در قسمت های داخلی و حتی نمای خارجی ساختمان ها، جلوه تازه تری به ساختمان های خود ببخشید. بعضی از سنگ های ساختمانی ممکن است در زمان قرارگیری در برابر مواد شیمیایی، تغییر رنگ دهند. از این جهت هرچقدر رنگ سنگ از کیفیت بالاتری برخوردار باشد، قیمت آن ها نیز افزایش می یابد. سنگ هایی که برای نمای خارجی ساختمان ها استفاده می شوند باید در برابر تغییرات شرایط آب و هوایی، رنگ ثابتی داشته باشند.

عوامل موثر بر قیمت سنگ ساختمانی

نحوه برش کاری سنگ یکی از فاکتورهای مهم در تغییرات قیمت سنگ های ساختمانی است. بسته به سختی و یا نرم بودن سنگ، نوع برش آن ها نیز متفاوت است. انواع سنگ ها بر اساس ویژگی های فیزیکی و شیمیایی متفاوتی که دارند، مشخصات فنی متفاوتی دارند. برای افزایش دوام سنگ ها در برابر رطوبت، سطح سنگ را رزین کاری می کنند. میزان مقاومت خمشی و فشاری سنگ ها باید مقداری استاندارد باشد، این دو نوع مقاومت در میزان دوام سنگ ها نقش دارند.

قیمت سنگ نما اصفهان

جهت کسب اطلاعات بیشتر درباره قیمت های به روز انواع سنگ های ساختمانی، می توانید به مجموعه تخصصی سنگ آریز استون مراجعه کنید. این مجموعه عرضه کننده سنگ های پرکاربرد ساختمانی مانند مرمریت و تراورتن، است. از این نوع سنگ ها می توان برای نمای خارجی ساختمان ها استفاده کرد. انواع سنگ های ساختمانی مزایا و معایب متفاوتی دارند، و بسته به مشخصات فنی قیمت های آن ها نیز متغیر است. قیمت سنگ نمای اصفهان تحت تاثیر عوامل زیادی همواره در حال تغییر است. نوسانات موجود در بازار و نوع فرآوری سنگ بر روی قیمت سنگ نما تاثیرگذار است. اگر قصد دارید از سنگ ها برای نمای ساختمان ها استفاده کنید، بر اساس میزان ارتفاع، متراژ، نوع نما، میزان مساحت مکانی، قیمت سنگ های نما نیز تغییر می کند.

نتیجه گیری

همان طور که در بالا به آن اشاره کردیم، سنگ های ساختمانی یکی از مصالح پرمصرف در ساختمان ها است که از آن ها برای زیباتر شدن نمای خارجی ساختمان ها استفاده می شود. عوامل زیادی بر روی قیمت سنگ نمای ساختمانی تاثیرگذار است. برای این که بتوانید بهترین سنگ را برای پروژه های ساخت و ساز خود انتخاب کنید، باید درباره ویژگی و مشخصات هر یک از آن ها بدانید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.