انواع سنگ قرنیز ساختمانی

نکاتی که درباره قرنیز سنگی ساختمان باید بدانید

مقدمه

امروزه در نمای داخلی ساختمان ها برای جدا کردن کف ساختمان از دیوار، از قرنیز استفاده می شود. قرنیز استفاده شده در ساختمان ها از متریال مختلفی تشکیل شده است. قرنیز سنگی یکی از بهترین نوع قرنیز ساختمانی است که می توان از آن ها به عنوان پرکننده و پوشش دهنده فضا استفاده کرد. با استفاده از قرنیز سنگی می توانید از نفوذ آب و رطوبت به داخل کف ساختمان ها جلوگیری کنید. در هنگام اسباب کشی و حمل وسایل برای جلوگیری از وارد شدن آسیب به دیوارهای ساختمان، می توانید از انواع قرنیز استفاده کنید. در ادامه مقاله درباره انواع سنگ قرنیز ساختمانی و دلایل استفاده از آن ها در نمای داخلی ساختمان ها توضیح داده شده است، لطفا تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

قرنیز ساختمان

قرنیز ساختمان چیست؟

استفاده از متریال مناسب قرنیز می تواند تاثیر بسیار زیادی بر روی دکوراسیون فضای داخلی ساختمان ها بگذارد. اجرای قرنیز یکی از قسمت های مهم مرحله نازک کاری ساختمان ها است. اصولا ارتفاع قرنیزهای به کار رفته در ساختمان ها بسیار کم است. انواع قرنیزهای ساختمانی علاوه بر این که می توانند به عنوان یک عایق در ساختمان ها عمل کنند، برای پوشش کابل ها در ساختمان نیز می توان از آن ها استفاده کرد. امروزه انواع قرنیزها با متریال و طرح های مختلف در بازار موجود هستند. شما عزیزان می توانید بسته به دکوراسیون ساختمان های خود، بهترین نوع آن ها را انتخاب کنید.

کاربرد هر یک از قرنیزها بسته به جنسی که دارند، متفاوت است. برای مثال برای پوشاندن کابل ها در بین درزهای ساختمان، نمی توان از قرنیزهای سنگی استفاده کرد. در صورتی که از پارکت در کف ساختمان استفاده شده است، بهتر است از قرنیزهای چوبی استفاده کنید. قرنیز پی وی سی، سرامیکی و ام دی اف چند نمونه دیگر قرنیز استفاده شده در نمای داخلی ساختمان ها است.

انواع سنگ قرنیز ساختمانی

قرنیزهای سنگی در مقایسه با سایر متریال قرنیز، از مقاومت بالایی برخوردار هستند. هرچقدر جنس سنگ باکیفیت تر باشد، ماندگاری قرنیز نیز افزایش می یابد. قرنیزهای سنگی به دلیل وزن بسیار سنگینی که دارند، نصب آن ها نیز باید با دقت بالا انجام شود. در ادامه به چند نمونه از انواع سنگ قرنیز ساختمانی اشاره می کنیم.

سنگ قرنیز مرمریت

رگه های به کار رفته در سنگ های مرمریت باعث ایجاد ظاهری زیبا در آن ها شده است. با توجه به این که سنگ های مرمریت در برابر نفوذ آب و رطوبت از مقاومت بسیار بالایی برخوردار هستند، امروزه از این نوع سنگ به وفور در ساختمان ها به عنوان قرنیز استفاده می شود. نوع طرح و مدل سنگ های مرمریت باعث شده است تا این نوع قرنیز طرفداران زیادی داشته باشد.

سنگ قرنیز مرمریت

سنگ قرنیز گرانیت

قرنیزهای گرانیت در طیف رنگی سیاه، قرمز، صورتی، طوسی، خاکستری در بازار موجود هستند. این نوع قرنیز در برابر تغییرات دما و مواد شیمیایی از مقاومت بسیار بالایی برخوردار هستند.

سنگ قرنیز تراورتن

یکی از نمونه های متنوع استفاده شده در قرنیز ساختمان ها، سنگ تراورتن است. سنگ های تراورتن دارای طرح و مدل های مختلفی است، این امر به افراد کمک می کند تا بتوانند متناسب با سلیقه خود بهترین نوع سنگ تراورتن را انتخاب کنند.

سنگ های تراورتن دارای تخلخل بسیار کمی هستند، این امر باعث افزایش مقاومت در سنگ شده است. بسته به نوع دکوراسیون محیط ساختمان های خود می توانید سنگ های تراورتن را به صورت موج دار و یا بدون موج برای قرنیز ساختمان های خود انتخاب کنید. یکی از بهترین نوع های سنگ تراورتن به کار رفته در قرنیز، سنگ تراورتن حاجی آباد است.

سنگ قرنیز تراورتن

سنگ قرنیز مرمر

سنگ مرمر در مقایسه با انواع سنگ های ساختمانی دیگر، از طرح های متنوعی تشکیل شده است. رگه های به کار رفته در سنگ باعث افزایش زیبایی در آن ها شده است. در صورتی که قصد دارید ظاهری مدرن به ساختمان های خود ببخشید، می توانید از قرنیزهای مرمر استفاده کنید.

سنگ های مرمر در برابر تغییرات سرما و گرما بسیار مقاوم هستند، این امر باعث می شود در گذر زمان دچار ترک نشوند. درخشندگی سطح سنگ های مرمر بسیار زیاد است، این امر باعث شده است تا از این نوع سنگ به وفور برای ساخت قرنیزهای سنگی استفاده شود. در صورت ایجاد لکه بر روی سنگ قرنیز مرمر می توانید به راحتی به وسیله دستمال و مواد شوینده مخصوص، آن ها را پاک  کنید.

قیمت قرنیز سنگی

باتوجه به روش نصب و زمان اجرای قرنیزهای سنگی، هزینه استفاده از آن ها در نمای داخلی ساختمان ها زیاد است. نوع جنس سنگ به کار رفته در قرنیز، می تواند بر قیمت قرنیزهای سنگی تاثیر بگذارد. برخی از قرنیزهای سنگی دارای طرح و ریزه کاری هستند، نصب این نوع قرنیزها دشوار است از این جهت هزینه نصب آن ها نیز افزایش می یابد. میزان درخشندگی و عدم وجود ناهمواری در سطح سنگ قرنیز، بر روی تغییرات قیمت قرنیزها تاثیر می گذارد. در صورتی که قصد تهیه سنگ های ساختمانی برای تولید قرنیز را دارید، می توانید به مراکز فروش سنگ اصفهان مراجعه کنید.

قیمت قرنیز سنگی

سخن پایانی

برای افزایش زیبایی فضای داخلی ساختمان ها، می توانید از قرنیز استفاده کنید. یکی از پرمصرف ترین نوع های قرنیز در ساختمان ها، قرنیز سنگی است. در این مقاله درباره این نوع قرنیز و کاربردهای آن ها در نمای داخلی ساختمان ها توضیح داده شد. امیدواریم با خواندن این مقاله اطلاعاتی درباره ویژگی های قرنیز و انتخاب بهترین نوع آن ها، کسب کرده باشید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.