کاربرد سنگ در معماری داخلی

کاربرد سنگ در معماری داخلی

مقدمه

از آن جایی که بسیاری از افراد بیشتر وقت خود را در داخل خانه ها می گذارند، مهم است که فضایی که در آن زندگی می کنید دارای طراحی بسیار زیبایی باشد. توانایی سنگ های ساختمانی در مقاومت در برابر پوسیدگی، قالب، تغییرات دما، آن ها را به یک انتخاب عالی برای استفاده در پروژه های ساختمانی تبدیل کرده است. از آن جا که سنگ ها در برابر رطوبت بسیار مقاوم هستند، در آشپزخانه ها و حمام می توان از آن ها استفاده کرد. برای استفاده از سنگ های طبیعی می توانید آن ها را از فروشگاه های معتبر سنگ های ساختمانی تهیه کنید. جهت اطلاع از قیمت های به روز سنگ عباس آباد اصفهان و سایر سنگ های ساختمانی دیگر می توانید به صنایع سنگ آریز استون مراجعه کنید. در ادامه مقاله درباره کاربرد سنگ در معماری داخلی ساختمان ها بیشتر توضیح می دهیم، لطفا تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

استفاده از سنگ در ساختمان ها

تاریخچه استفاده از سنگ در معماری

هزاران سال است که از سنگ ها در ساخت و سازها استفاده می شود. با توسعه فناوری روش های جدیدتری برای اتصال سنگ ها به یکدیگر برای ساخت نماهای زیبا، طاقچه های در و پنجره، ستون ها و سایر موارد دیگر مورد استفاده قرار گرفته است. سنگ تراشانی که درباره ویژگی های ساختاری و فیزیکی سنگ ها درک درستی دارند به دلیل نیاز به مواد ارزان قیمت، مواد جدیدی را برای اتصال سنگ ها به یکدیگر جایگزین کرده اند. در قرن 19 و 20 معماران از مصالح ساختمانی متفاوتی از جمله چدن و بتن برای قاب بندی اسلب ها در ساخت و سازها، استفاده می کنند. با استفاده از این مواد جدید امکان ساخت ساختمان هایی با ارتفاع بسیار زیاد، وجود دارد. پس از معرفی مصالح ساختمانی جدید، معماران از سنگ های طبیعی برای پوشش بیرون ساختمان ها استفاده می کردند. با این حال امروزه معمارن و سازندگان بار دیگر از سنگ ها در نمای داخلی و خارجی ساختمان ها استفاده می کنند. با کمک سنگ های مرمر و گرانیت می توان فضای ساختمان های مسکونی و تجاری را زیبا تر کرد. گرچه ممکن است ویژگی های فیزیکی انواع سنگ های ساختمانی یکسان باشند، اما سنگ های استخراج شده از مناطق مختلف دارای تنوع متفاوتی نیز هستند. طراحان معماری با به کارگیری سنگ ها در طرح و رنگ های متفاوت، دکوارسیون ساختمان ها را طراحی می کنند.

استفاده از سنگ در دکوراسیون داخلی

صرف نظر از نوع سنگ طبیعی، در گذر زمان سنگ ها نیاز به تعمیر و نگهداری دارند. هنگام انتخاب انواع سنگ ها برای استفاده در پروژه های ساختمانی باید به دوام، ظاهر، کارآیی، استحکام، تخلخل آن توجه کرد. مناطقی از ساختمان که دارای رطوبت زیادی است مانند آشپزخانه ها و حمام، به سنگی نیاز دارند که بتواند در برابر رطوبت مقاوم باشد. سنگ های گرانیت، مرمر و ماسه سنگ ها در برابر رطوبت بسیار مقاوم هستند. سنگ های طبیعی از جمله تخته سنگ و سنگ ها گرانیت به دلیل مقاومت زیاد که در برابر ضربه دارند، از آن ها برای مناطق پر تردد استفاده می کنند. برای مثال از سنگ مرمریت هرسین اصفهان می توان به عنوان سنگ فرش برای طراحی فضای داخلی ساختمان ها استفاده کرد. سنگ های طبیعی کاربردهای خارجی نیز دارند و می توان از آن ها در راهرو، ستون، دودکش و سایر موارد دیگر نیز استفاده کرد. برای جلوگیری از وارد شدن آسیب های احتمالی به سنگ ها باید راه حل هایی برای محافظت از آن ها در برابر هوا استفاده کرد، تا در گذر زمان سنگ دچار پوسیدگی نشوند.

استفاده از سنگ در دکوراسیون داخلی

دلایل استفاده از سنگ ها در ساختمان

با به کار بردن انواع مختلف سنگ ها از جمله سنگ مرمر، گرانیت، آهک، تراورتن و سایر موارد دیگر در طراحی دکوراسیون فضای داخلی، می توان شکل تازه تری به ساختمان ها بخشید. با این که سنگ های طبیعی نسبت به سایر مصالح ساختمانی دیگر گران تر هستند، اما با استفاده از آن ها می توان ارزش ساختمان ها را چند برابر کرد. در حالی که ممکن است برخی مصالح ساختمانی در گذر زمان محبوبیت خود را از دست دهند، اما سنگ های طبیعی همواره یک انتخاب عالی برای استفاده در پروژه های ساختمانی هستند. هنگام انتخاب مواد و مصالح برای طراحی داخلی ساختمان ها، باید به دنبال مصالحی باشید که از نظر بصری جذاب باشند. با استفاده از سنگ ها طبیعی می  توانید آرامش را به خانه های خود ببخشید. سنگ های ساختمانی در مقایسه با سایر مصالح ساختمانی دیگر، با محیط زیست سازگارتر هستند. بسیاری از سنگ ها دارای عایق حرارتی و صوتی بسیار خوبی نیز هستند. امروزه طراحان با استفاده از کاربرد سنگ در معماری داخلی ساختمان ها، از آن ها در پروژه های ساخت و ساز و بازسازی ساختمان ها زیاد استفاده می کنند.

دلایل استفاده از سنگ ها در ساختمان

اصول استفاده از سنگ در نمای داخلی

برای انتخاب انواع سنگ های ساختمانی، باید فاکتورهای زیادی را بررسی کرد. سنگ های ساختمانی باید با سبک ساختمان و فضای کلی ساختمان ها، مطابقت داشته باشند. هر یک از ساختمان ها به سبک خاصی طراحی و دیزاین شده است. با توجه به سبک های مختلفی که در طراحی ساختمان ها استفاده شده است، باید از سنگ های طبیعی متفاوتی نیز استفاده کرد. با انتخاب صحیح سنگ ها در معماری داخلی ساختمان ها علاوه بر زیباتر شدن ساختمان ها، می تواند در سیستم نورپردازی ساختمان ها نیز تاثیر خوبی بگذارد. انواع مختلفی از سنگ های طبیعی در بازار موجود است که می توان بسته به سلیقه و نوع طراحی ساختمان ها بهترین آن ها را انتخاب کرد.

نتیجه گیری

در قسمت های قبل درباره کاربرد سنگ در معماری داخلی و دلایل استفاده از آن ها به طور کامل توضیح داده شد. قرن هاست که سازندگان و معماران از سنگ های طبیعی برای تزئین نمای داخلی و خارجی ساختمان ها استفاده می کنند. این نوع مصالح ساختمانی طبیعی بسته به کیفیت و ظاهر، ویژگی های منحصر به فردی را در ساختمان ها ایجاد می کنند.  هر یک از سنگ ها دارای مزایا و معایب متمایزی هستند که در طول فرآیند طراحی باید به آن ها دقت کرد. سنگ های طبیعی به دلیل مقاوم بودن در برابر حرارت، آب و حتی باکتری ها از آن ها در پروژه های ساخت و ساز استفاده می شوند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.