کفپوش سنگی بهتر است یا کفپوش چوبی

کفپوش سنگی بهتر است یا کفپوش چوبی؟ کدام را برای ساختمان بخریم؟

کفپوش سنگی بهتر است یا کفپوش چوبی؟

خرید کفپوش خوب برای ساختمان، از دو نظر اهمیت دارد؛ اول آنکه باید مصالح بادوام و مقاوم را تهیه کنید و دوم اینکه مصالح کفپوش باید نمای زیبا و دلنشین را در دکوراسیون داخلی ساختمان به وجود بیاورند. انتخاب برای خرید بهترین نوع کفپوش برای مشتریان مبتدی، کمی سخت است. شاید فکر کنید که کف آپارتمان را با سرامیک می پوشانید و برای زیباتر شدن آن از فرش یا گلیم های شیک استفاده می کنید. این یک انتخاب است که بر اساس سلیقه خانواده ها اجرا می شود…!

اما مسئله ای که وجود دارد این است که طراحی دکوراسیون داخلی منازل این روزها بسیار پیشرفت کرده است. طراحان داخلی سعی می کنند از انواع مصالح به روز و مقاوم در کفپوش ها بهره ببرند. انواع سنگ طبیعی و چوب یا تخته ام دی اف، دو نمونه از این مصالح مدرن هستند. تمیز کردن و نگهداری کفپوش های سنگی و چوبی، هر دو راحت است، به همین دلیل، صاحبان خانه برای پروژه های ساخت و ساز یا بازسازی آپارتمان از این مصالح استفاده می کنند.

انتخاب کفپوش سنگی یا کفپوش چوبی هر کدام دارای مزایایی است که باید بدانید. اگر در خرید این دو مصالح کمی تردید دارید، تا انتهای مطلب با ما همراه باشید. بی شک می توانید با بررسی مزایای کفپوش سنگی و فواید کفپوش چوبی، انتخاب درست تری داشته باشید.

بیشتر بخوانید: خرید سنگ تراورتن در اصفهان

4 تا از مهم ترین مزایای کفپوش چوبی

مزایای کفپوش چوبی

مزایای کفپوش چوبی

استفاده از کفپوش های چوبی به دلیل حال و هوای گرمشان باعث تغییر داخل خانه یا آپارتمان می شود. مهم ترین مزایای این مصالح برای کفپوش را در قسمت زیر ملاحظه می کنید:

1- دوام و استحکام بالایی دارد

اگر چه کفپوش چوبی به اندازه سنگفرش ها و کاشی ها بادوام نیست، اما برای چندین سال دوام دارند و مراقبت و نگهداری از آنها بسیار ساده است. آثار لکه یا خراشیدگی سخت روی این کفپوش ها باقی نمی ماند. فرآیند تولید و پردازش کفپوش های چوبی به گونه ای است که برای هر شرایطی سازگار باشد و دوام و استحکام خود را حفظ کند. در صورت لزوم می توانید این کفپوش ها را مجدداً روکش کنید. برای برطرف کردن برخی خراش ها یا فرورفتگی ها می توانید به آسانی، آن را با سنباده صاف کنید.

2- جذابیت و زیبایی ظاهری بی انتها دارد

استفاده از انواع کفپوش چوبی هرگز از مد نمی افتد. این کفپوش ها را می توانید در هر قسمتی از خانه نصب کنید. رنگ بندی و طرح های کفپوش چوبی می تواند یک نقطه کانونی در طراحی داخلی باشد. می توانید فرش دلخواه تان را روی این کفپوش ها پهن کنید و از زیبایی بی نهایت آن لذت ببرید! بهترین ایده های دکوراسیون داخلی را از طریق نصب کفپوش چوبی می توانید اجرا نمایید.

3- تنوع رنگ بندی و طرح برای کفپوش چوبی وجود دارد

انواع مختلفی از کفپوش های چوبی در بازار وجود دارد که تقریباً با هر سلیقه و بودجه مالی مشتری، سازگار است. چه از سبک کلاسیک و گرم پیروی کنید، یا از سبک مدرن و روشن، حتماً یک انتخاب برای شما وجود دارد. حتی برای انواع مختلف چوب، تم رنگی متفاوت انواع کفپوش چوبی تولید شده است. البته، انواع مختلف چوب برای هر شرایط آب و هوایی در دسترس است. قبل از خرید کفپوش چوبی، بهتر است با یک طراح داخلی صحبت کنید و ببینید که آیا این نوع مورد نظرتان با اقلیم منطقه شما سازگار هست یا خیر.

4- تمیز کردن کفپوش چوبی آسان است

کفپوش های چوبی متخلخل نیستند و بو، لکه یا گرد و غبار را در خود نگه نمی دارند. پس به راحتی می توانید از طریق یک جاروبرقی ساده یا حتی یک جارو دستی، هر گونه آشغال یا گرد و غبار را از روی کف، تمیز کنید. کلاً کفپوش های چوبی، بهداشتی هستند و آلودگی برای محیط زندگی ما ایجاد نمی کنند.

بیشتر بخوانید: خرید سنگ گرانیت در اصفهان + قیمت روز

3 مزیت مهم کفپوش سنگی که باید بدانید

مزایای کفپوش سنگی

مزایای کفپوش سنگی

انواع کفپوش سنگی در رنگ بندی و اندازه های متنوع در بازار وجود دارند. برای هر کدام، مزایا و معایب خاص تعریف شده است. سنگ مرمریت، سنگ گرانیت، ماسه سنگ، سنگ آهک یا سنگ تراورتن، مزایای متعددی برای کفپوش خانه شما ارائه می دهند. در قسمت زیر با 3 تا از مهم ترین مزایای کفپوش های سنگی آشنا می شویم:

1- طراحی نامحدود برای کفپوش ها را امکان پذیر می سازند

انواع سنگ با طیف وسیعی از رنگ ‌ها، بافت ‌ها، برش و پردازش‌های سطحی در بازار وجود دارند. سنگ طبیعی برای نصب در کفپوش ساختمان، بی انتها و نامحدود است. با استفاده از انواع سنگ در رنگ های مختلف می توانید کفپوش های زیبا را در ساختمان مسکونی یا تجاری نصب کنید. سنگ ها از دوام و مقاومت بسیار عالی برخوردار هستند و زیبایی کافی را تأمین می کنند.

2- قابل استفاده در هر شرایط آب و هوایی هستند

آیا در منطقه ای با تابستان های گرم زندگی می کنید؟ یا زمستان های سخت را تجربه می کنید؟ کفپوش سنگی در خانه می توانند با هر شرایط اقلیمی سازگار شوند. کفپوش های سنگی برای سازه هایی که سیستم گرمایش از کف را دارند، همخوانی داشته و هیچ تداخلی در انتشار گرما ایجاد نمی کنند.

3- با محیط زیست، سازگار است

سنگ، یک محصول طبیعی است. هیچ ماده شیمیایی یا سموم مضر در انواع سنگ های طبیعی وجود ندارد، بنابراین اگر به عنوان کفپوش یا دیوارپوش استفاده کنید، فضای داخلی خانه شما سالم است. علاوه بر این، سنگ ها اکثراً قابل بازیافت اند، بنابراین حتی اگر بخواهید کفپوش های سنگی را جایگزین طرح های مدرن تر کنید، می توان آن را بازیافت نموده و از این طریق به حفظ محیط زیست نیز کمک نمایید.

بیشتر بخوانید: قیمت سنگ مرمریت در اصفهان

5 تا از بهترین انواع کفپوش سنگی که می توانید بخرید

سنگ های طبیعی به دلیل دوام و استحکام بالایی که دارند، انتخابی اصیل و شیک برای هر خانه هستند. بهترین انواع کفپوش سنگی می‌تواند با ایده های جدید طراحی داخلی سازگار باشد و به فضای موجود، ارزش بالا و ظاهری پیچیده بدهد. املاک با کفپوش سنگی از نظر قیمت نیز یک ارزش بزرگ محسوب می شوند.

5 تا از بهترین سنگ های طبیعی که برای کفپوش سنگی پیشنهاد می کنیم عبارتند از:

1- سنگ گرانیت

سنگ گرانیت در رنگ‌ ها و طرح ‌های متنوعی موجود است. رنگ بندی گرانیت از سایه‌های آبی و بنفش گرفته تا خاکستری و سبز زیتونی، متغیر هستند. ثابت شده است گرانیت، یک انتخاب انعطاف پذیر برای کفپوش ساختمان است زیرا می تواند با زیبایی های خانه سازگار شود. این سنگ، فوق العاده بادوام است بنابراین در مکان های پر رفت و آمد مانند راهرو یا آشپزخانه، بسیار عالی عمل می کند. سنگ گرانیت، انتخاب خوبی برای پله ها نیز هست.

2- اسلیت

اسلیت، انتخابی مقرون به صرفه تر برای نصب کفپوش های سنگی طبیعی است. در مناطق مرطوب مانند حمام و آشپزخانه، این نوع سنگ ها عالی عمل می کنند، فقط باید مراقب باشید مواد اسیدی نباید روی این سنگ ها ریخته شود.

3- سنگ مرمریت

کفپوش سنگ مرمریت، یک انتخاب منحصر به فرد است و همیشه ارزش و زیبایی بی نظیری را به فضای شما می بخشد. مشابه سنگ گرانیت، می توان سنگ مرمریت را در طیف وسیعی از رنگ ها، از خاکستری های مختلف تا سبز و سیاه یافت. کفپوش مرمریت، انتخاب بهتری در مناطق کم تردد مانند آشپزخانه است.

4- سنگ آهک

سنگ آهک یک انتخاب شگفت انگیز برای خلق یک ظاهر روستایی در کفپوش خانه است. سنگ آهک در رنگ‌های سفید، عسلی گرم و همچنین خاکستری‌ و قهوه‌ای تیره یافت می‌شود. سنگ های آهکی در برابر رشد کپک و باکتری مقاوم اند، بنابراین به عنوان یک گزینه خوب برای حمام یا برای فضای باز بسیار خوب عمل می کنند.

5- سنگ تراورتن

سنگ تراورتن، یک ماده ظریف و پر ارزش برای کفپوش های سنگی است. در صورت نصب صحیح، تراورتن یکی از بادوام ترین سنگ ها برای حمام و محوطه اطراف استخر است. سنگ تراورتن یک انتخاب عالی برای مناطق بیرونی یا محوطه سازی در مکان های مرطوب است؛ زیرا هم بادوام بوده و هم لغزندگی ایجاد نمی کند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.