راهنمای خرید سنگ ساختمانی

در خرید سنگ های ساختمانی به چه نکاتی توجه کنیم؟

راهنمای خرید سنگ ساختمانی

امروزه سنگ های ساختمانی به عنوان یک ماده سخت شناخته شده هستند. سنگ ها در اثر فشار و دمای زیاد، در گذر زمان تشکیل می شوند. سنگ های ساختمانی انواع مختلفی دارند که از آن ها می توان برای استفاده در فضای داخلی و خارجی ساختمان ها استفاده کرد. بنابراین اگر قصد دارید از سنگ ها برای پروژه های ساخت و ساز استفاده کنید، بهتر است درباره مشخصات هر یک از آن ها بدانید. این موضوع که سنگ های ساختمانی باید چه ویژگی های فیزیکی، ساختاری را داشته باشند تا بتوان از آن ها به عنوان مصالح ساختمانی استفاده کرد، به نوع ساخت و موقعیت ساختمان ها بستگی دارد. برای اطلاعات بیشتر درباره راهنمای خرید سنگ ساختمانی می توانید ادامه مقاله را مطالعه کنید.

خرید سنگ های ساختمانی

مهمترین ویژگی های سنگ های ساختمانی با کیفیت شامل موارد:

1-از نظر شیمیایی باید بی اثر باشند. در واقع سنگ های ساختمانی نباید به راحتی بتوانند با مواد دیگر واکنش دهند.

2-از سختی کافی برخوردار باشند تا در برابر سایش بتوانند مقاومت کنند.

3-باید تمیز و عاری از هرگونه آلودگی، خاک رس و یا علف های هرز باشند.

4-سطح روی سنگ نباید پس از گذشت مدت زمان کوتاهی ترک بردارد.

5-مقاومت سنگ های ساختمانی باید به اندازه ای باشد که در برابر ضربه و بارهای ارتعاشی مقاومت کند.

6-از انواع سنگ های ساختمانی می توانید بر اساس مشخصات فنی که دارند در شرایط جوی متفاوتی استفاده کنید.

7-رنگ به کار رفته در سنگ های ساختمانی باید از کیفیت بالایی برخوردار باشد به طوری که در گذر زمان تغییر چندانی نکند.

8-ظرفیت جذب آب در سنگ های ساختمانی نباید بیش از اندازه باشد.

نکاتی که در بالا به آن اشاره کردیم، برای انتخاب بهترین سنگ ساختمانی به شما عزیزان کمک شایانی می کند. اگر قصد خرید سنگ های ساختمانی برای استفاده در پروژه های ساخت و ساز را دارید، می توانید به مجموعه آریز استون مراجعه کنید.

نکات مهم در خرید سنگ

امروزه فروشگاه های زیادی وجود دارند که در زمینه خرید و فروش انواع سنگ های ساختمانی فعالیت دارند. تنوع زیادی که در سنگ های ساختمانی وجود دارد، ممکن است انتخاب آن ها را با مشکل جدی ای رو به رو کند. اگر سنگ های ساختمانی را به صورت کاملا اصولی انتخاب کنید می توانید با به کارگیری آن ها جلوه زیباتری به فضای داخلی و یا خارجی ساختمان های خود ببخشید. قبل از خرید سنگ بهتر است مکانی را که می خواهید از آن ها استفاده کنید، به طور کامل بررسی کنید. برای مثال سنگی که برای نمای خارجی ساختمان ها استفاده می شود، باید در برابر تغییرات شرایط آب و هوایی مقاوم باشد. برای نمای داخلی ساختمان ها  نیز می توانید از سنگ هایی با میزان کیفیت پایین تر استفاده کنید.

نکات مهم در خرید سنگ

یکی از مهمترین فاکتورهایی که در زمان خرید سنگ های ساختمانی باید به آن توجه کنید، میزان مقاومت فشاری سنگ در برابر ضربه است. هرچقدر مقاومت فشاری سنگ ها بیشتر باشد، از آن ها می توان در مکان های پر رفت و آمد بدون نگرانی استفاده کرد. شکل و اندازه سنگ را طوری انتخاب کنید که متناسب با فضای ساختمان باشد. میزان کیفیت سنگ بر اساس نوع فرآوری، متفاوت است. سطح روی سنگ های ساختمانی باید به صورت کاملا اصولی رزین کاری شود.

بهترین سنگ ساختمان

همان طور که در بالا به آن اشاره کردیم امروزه استفاده از انواع سنگ ها به عنوان مصالح ساختمانی، در بین بسیاری از افراد از محبوبیت زیادی برخوردار است. اگر قصد دارید از سنگ برای نمای خارجی ساختمان ها استفاده کنید، بهتر است سنگی را انتخاب کنید که بتواند با ملات چسبندگی زیادی را ایجاد کند. سطح سنگ باید قابلیت صیقل دادن و برشکاری داشته باشد. با توجه به نکات ذکر شده، استفاده از سنگ تراورتن حاجی آباد برای استفاده در نمای خارجی ساختمان ها یک انتخاب عالی است. سنگ نمای ساختمان باید در برابر تغییرات شرایط جوی مقاومت بالایی داشته باشد به طوری که در گذر زمان سطح آن ها نباید تغییر چندانی کند. اگر قصد دارید از سنگ برای فضای داخلی ساختمان ها برای مثال در کانتر آشپزخانه استفاده کنید، بهتر است سنگی را انتخاب کنید که سطح آن در برابر محصولات پاک کننده مقاوم باشد.

سنگ کانتر آشپزخانه

نتیجه گیری

امروزه یکی از دغدغه های اصلی بسیاری از سازندگان و معماران، انتخاب بهترین سنگ های ساختمانی برای استفاده در پروژه های ساخت و ساز و یا بازسازی ساختمان ها است. بسته به نوع و سبک ساختمان ها می توانید از انواع مختلف سنگ های ساختمانی استفاده کنید. هر یک از سنگ های ساختمانی با توجه به محل قرارگیری معادن و نوع فرآوری، مشخصات و ویژگی های متفاوتی دارند. از این جهت بهتر است در هنگام خرید سنگ ها درباره مشخصات هر یک از آن ها اطلاعات داشته باشید. امیدواریم با مطالعه این مقاله اطلاعات کاملی درباره خرید انواع سنگ های ساختمانی کسب کرده باشید. بهتر است در زمان خرید سنگ های ساختمانی، به کارشناسان خبره در این زمینه مراجعه کنید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.