مشخصات سنگ مرمر

همه چیز درباره سنگ مرمر و خصوصیات آن

انواع سنگ مرمر و مشخصات آن ها

مرمر با ظرافت و تطبیق پذیری که مشخصه آن است، یک ماده عالی برای کف خانه ها و دفاتر ما است. ارزش پولی بسیار خوبی دارد، ناگفته نماند که ماده ای با مقاومت بالا در برابر رطوبت است و گزینه بسیار خوبی برای کف آشپزخانه، حمام، اتاق نشیمن و سایر اتاق ها است. به لطف ترکیب منحصر بفرد آن، تنوع زیادی از انواع مختلف سنگ های مرمریت در اصفهان با رنگ های متفاوت وجود دارد. در ادامه درباره مشخصات سنگ های مرمر و کاربرد هر یک از آنها اشاره می کنیم.

۱- سنگ مرمر سیاه

رنگ کلاسیک لوکس و ظرافت، با وجود کم کردن درخشندگی، یکی از رنگ های مورد علاقه طراحان داخلی است. عمدتاً در آشپزخانه ها و حمام های با نور زیاد یا در نماها و روکش های بیرونی گنجانده می شود. انواع مختلفی از سنگ مرمر سیاه وجود دارد که در میان آنها، مارکینا، مونتری و اوریزابا برجسته هستند.

سنگ مرمر سیاه

۲- سنگ مرمر سفید

این رنگ حس تمیزی و خلوص را منتقل می کند، علاوه بر آن بزرگ ترین فضاها را می درخشد و درخشندگی زیادی را ارائه می دهد. برای اتاق های کوچک مانند حمام و آشپزخانه ایده آل است.

سنگ مرمر سفید

 در میان پرکاربردترین انواع ماکائل سفید، ایبیزا سفید، ترانکو سفید و کارارا سفید است.

۳- سنگ مرمر کرم

این رنگ مرمری است که بیشتر مورد استفاده معماران و دکوراتورها قرار می گیرد زیرا کاملاً با بی نهایت رنگ ترکیب می شود و فضای دلپذیری را به خانه ما می بخشد. در رنگ های کرم می توانیم کرم مارفیل، کرما سنیا و مرمر والنسیا را در میان بسیاری دیگر بیابیم.

۴- سنگ مرمر صورتی

امروزه به لطف جدیدترین مدهای قدیمی، تیله های صورتی دوباره محبوب شده اند. این رنگ بی نظیری است که آرامش، هوای لطیف و بالاتر از همه مثبت گرایی را به ما ارائه می دهد. به خوبی با اتاق هایی که سفید و خاکستری در آن غالب است ترکیب می شود تا فضایی نرم و ظریف ایجاد کند. اما اگر محیط نسبتاً قدرتمند و اصلی را ترجیح می دهید، می توانید آن را با رنگ سبز و قهوه ای ترکیب کنید.

سنگ مرمر صورتی

۵- سنگ مرمر قرمز

رنگی کاملاً جسورانه که عمدتاً در کفپوش های داخلی و در جزئیات دکوراسیون استفاده می شود زیرا گرما و حسی بینظیر به ما می بخشد.  همچنین به طور گسترده در فضای باز استفاده می شود زیرا مقاومت بالایی دارد. در میان بهترین مرمرهای قرمز شناخته شده آلیکانته، بیلبائو، کورالیتو و لوانته را می‌توان یافت.

۶- سنگ مرمر قهوه ای

سنگ مرمر قهوه ای با تطبیق پذیری زیاد، فضای راحتی و امنیت را به ما می دهد. رنگی است که برای سبک‌های قومی و روستیک مشخص شده است، اما می‌تواند نشاط اتاق‌ها را کاهش دهد، بنابراین اگر تصمیم به استفاده از این رنگ دارید، توصیه می‌کنیم آن را جلا داده و در مکان‌هایی با نور زیاد استفاده کنید.

۷- سنگ مرمر زرد

رنگ ضروری برای دکوراسیونی شاد و خوش بینانه و در عین حال یکی از کم استفاده ترین رنگ ها. این رنگ جلب توجه می کند و بسیار جذاب است. از پرکاربردترین سنگ های این رنگ می توان به ماری زرد و تریانای زرد اشاره کرد.

سنگ مرمر زرد

۸- سنگ مرمر سبز

یکی دیگر از رنگ‌هایی که بسیار کم استفاده می‌شود، سبز است، اما در سال‌های اخیر در کف‌های حمام و آشپزخانه که معمولاً با رنگ‌های دیگر ترکیب می‌شوند، محبوبیت بیشتری پیدا کرده است. سنگ مرمر سبز هندی نمونه اصلی این رنگ غیر معمول است.

مشخصات و کابرد سنگ مرمر

اکنون که انواع مختلفی از سنگ مرمر را می شناسید، در مورد ویژگی هایی صحبت خواهیم کرد که این سنگ را به یک ماده خاص تبدیل می کند. بیایید با این واقعیت شروع کنیم که این یک سنگ است که توسط یک فرآیند طولانی زمین شناسی تشکیل شده است. ناخالصی‌های باقی‌مانده در سنگ‌های مرمر به رگه خاصی تبدیل می‌شوند که آن‌ها را به ماده‌ای زیبا برای ساخت و تزئین فضاها تبدیل می‌کند. به لطف رگه های منحصر به فرد خود در هر نوع سنگ مرمر، این ماده بسیار ظریفی است که می تواند در بسیاری از فضاها استفاده شود. برای کف، میز، میله و… تمیز کردن آن بسیار آسان است و دوام زیادی دارد. در برابر رطوبت و آتش مقاوم است بنابراین در آشپزخانه و حمام بسیار خوب عمل می کند.

اکنون با ویژگی های یکی از زیباترین و پرکاربردترین مصالحی که طبیعت به ما عرضه می کند، می دانید و مطمئن هستیم که در میان انواع سنگ مرمر، مناسب ترین آنها را برای فضاهای خود خواهید یافت. اگر شما نیز قصد خرید سنگ مرمر را دارید، پیشنهاد می کنیم از صنایع سنگ آریز استون سفارش دهید، که عرضه کننده انواع سنگ مرمر و فروش سنگ تراورتن در اصفهان است.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.