ویژگی دستگاه های برش سنگبری CNC

ویژگی دستگاه های برش سنگبری CNC

مقدمه

امروزه از انواع سنگ های ساختمانی به عنوان یکی از پرمصرف ترین مصالح ساختمانی به وفور در پروژه های ساخت و ساز استفاده می شود. برای استفاده از سنگ های ساختمانی در نماهای داخلی و خارجی ساختمان ها، باید آن ها را در سایز و ابعاد متفاوت برش داد. با وجود زیبایی و مقاومت بسیار بالایی که سنگ های ساختمانی دارند، دستکاری و برش آن ها امری بسیار دشوار است؛ بهترین راه برای انجام این کار استفاده از دستگاه های برش می باشد. با کمک دستگاه های برش سنگبری می توان به راحتی سنگ های ساختمانی را در سایز و مدل های متفاوت به راحتی برش داد. مراکز سنگ فروشی اصفهان انواع سنگ های ساختمانی تزئینی را در سایز و ابعاد مختلف و به صورت سفارشی، عرضه می کنند. از سنگ های تزئینی اغلب در نمای داخلی و خارجی ساختمان ها استفاده می شود. شما عزیزان می توانید با خواندن این مقاله اطلاعاتی درباره انواع دستگاه برش سنگ و دلایل استفاده از آن ها کسب کنید.

دستگاه cnc سنگبری

قبل از ورود دستگاه های cnc سنگبری به بازار، برای برش سنگ ها باید هزینه های بسیار زیادی صرف می شد. امروزه با کمک دستگاه های cnc می توان به راحتی انواع سنگ های ساختمانی را در سایزهای مختلف برش داد. دامنه ی حرکات این نوع دستگاه را می توان به وسیله رایانه کنترل کرد، این امر به شما عزیزان این امکان را می دهد تا علاوه بر برش بتوانید طرح های بسیار پیچیده را نیز بر روی سطح آن ها پیاده سازی کنید.

دستگاه cnc سنگبری

برش سنگ cnc فرآیندی است که از آن برای برش مواد مختلف از جمله سنگ، چوب، فلز و پلاستیک استفاده می شود. این نوع دستگاه برای برش سنگ از تیغه های الماس و یا پرتوهای  لیزر استفاده می کند. سر کاتر دستگاه cnc سنگبری به صورت سه بعدی حرکت می کند، از این جهت اشکال بسیار پیچیده با کیفیت بسیار بالا قابل حک شدن بر روی سنگ هستند.

فرآیند برش سنگ cnc

برای مجسمه، سنگ نوشته و برش سنگ به ابعاد کوچک و بزرگ می توانید از دستگاه های برش سنگ cnc استفاده کنید. بسیاری از سنگ های تزئینی ساختمان ها را می توان به وسیله این نوع دستگاه به راحتی تولید کرد. فرآیند برش سنگ بر اساس نوع مواد و طراحی، متفاوت است. برش سنگ در کارخانه سنگ اصفهان با دقت بسیار بالا انجام می شود. به طور کلی این فرآیند را می توان به مراحل زیر تقسیم بندی کرد:

  • در ابتدا یک نقشه از طرح و الگوی مورد نظر آماده می شود.
  • فایل به دست آماده را به صورت کدهای قابل ترجمه برای دستگاه cnc سنگبری، تبدیل می شود.
  • در مرحله بعد کدهای مربوط در دستگاه اجرا شده و شروع به برش سنگ و ایجاد طرح بر روی سطح آن ها می کند.
  • سپس سطح سنگ به وسیله تیغه های الماسی، کاملا صاف و یکدست می شود.

انواع دستگاه برش سنگ cnc

اصولا دستگاه های برش به دو صورت ثابت و متحرک استفاده می شوند. دستگاه های برش سنگ در بازار به صورت چهار محور، سه محور و دو محور وجود دارند. کیفیت برش دستگاه بر اساس تعداد محورهای آن ها، متفاوت است. ابعاد و سایز دستگاه های cnc متغیر است، از این نوع دستگاه ها می توانید در کارگاه ها و یا پروژه های بزرگ ساخت و ساز استفاده کنید. از آن جا حرکت این دستگاه توسط کدها مشخص می شود، عملکرد دستگاه به صورت اتوماتیک و با دقت بسیار بالا انجام می شود.

دستگاه برش سنگ

در صورتی که قصد تهیه انواع دستگاه های برش سنگ را دارید، بهتر است علاوه بر مدل دستگاه به عملکرد و میزان کیفیت آن ها نیز دقت کنید. هرچقدر کیفیت این نوع دستگاه ها بیشتر باشد، طول عمر آن ها نیز افزایش یافته و هزینه های تعمیر و نگهداری آن ها نیز به مراتب کاهش می یابد. در صورتی که قصد دارید از انواع دستگاه های برش سنگ استفاده کنید، بهتر است در ابتدا با طرز کار و نوع نرم افزار به کار رفته در آن ها، به طور کامل آشنا شوید. امروزه شرکت های زیادی در زمینه عرضه انواع دستگاه های برش سنگ فعالیت دارند، در زمان خرید بهتر است بهترین نوع برند آن ها را خریداری کنید.

کاربرد دستگاه سنگبری cnc

کاربردهای دستگاه های سنگبری بر اساس نوع برند و تعداد محوری که دارند، متفاوت است. با کمک دستگاه برش سنگبری می توانید انواع سنگ های مرمر، گرانیت، آهکی و سایر سنگ های ساختمانی دیگر را برش دهید. اغلب برای ایجاد نوشته بر روی سطوح سنگ ها از این دستگاه استفاده می شود. با توجه به مشخصات فنی که دستگاه های سنگبری cnc دارند، امروزه این مدل دستگاه ها در صنعت تبلیغات برای تولید مواد و حکاکی استفاده می شود.

کاربرد دستگاه سنگبری cnc

نتیجه گیری

فرآیند برش سنگ با استفاده از دستگاه های cnc امکان دقت و کارآیی بیشتری را در زمینه برش سنگ ایجاد می کند. با کمک این دستگاه می توانید انواع طرح های سفارشی پیچیده و بسیار ظریف را بر روی سنگ  پیاده سازی کنید. انواع شومینه های سنگی، راه پله، ستون های ساختمان، نمای خارجی ساختمان ها، مجسمه سازی و سایر موارد دیگر را می توان به کمک دستگاه های سنگبری cnc طراحی کرد. شما عزیزان با خواندن این مقاله توانستید اطلاعات کامل و جامعی درباره انواع دستگاه برش سنگ و نوع عملکرد آن ها، کسب کنید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.