کاربرد سنگ چینی در بخش های مختلف ساختمان

کاربرد سنگ چینی در بخش های مختلف ساختمان

مقدمه

معماران، طراحان و مصرف کنندگان به دنبال سطوح زیباتر، بادوام با کارآیی بالا برای محیط های اطراف خود هستند. امروزه از سنگ های چینی به صورت گسترده در فضای ساختمان ها استفاده می شود. انواع سنگ های چینی تقریبا مشابه با سنگ های طبیعی به نظر می رسند، سنگ های چینی در واقع در دسته سنگ های آهکی تقسیم بندی می شوند. در بافت این نوع سنگ ها، بلورهای درشتی به کار رفته است. پس از استخراج بلوک های سنگ از معادن، آن ها به کارخانه های مربوط فرستاده می شوند. در کارخانه های سنگ، بر روی بلوک ها عملیاتی را انجام داده و سنگ های چینی را در ابعاد و سایز های متفاوت آماده ورود به بازار می کنند. سنگ های چینی از معادن کشور ایران استخراج می شوند. اگر قصد خرید انواع سنگ های ساختمانی را دارید می توانید به فروشگاه های سنگ فروشی اصفهان مراجعه کنید. در ادامه درباره مزایای سنگ چینی و کاربردهای آن ها به طور کامل توضیح داده شده است.

مشخصات سنگ چینی

از سنگ های چینی به دلیل ظاهر زیبا و کیفیت بسیار عالی که دارند، می توان در نمای خارجی ساختمان ها استفاده کرد. سطح روی سنگ های چینی در گذر زمان تغییر چندانی نمی کنند. امروزه از سنگ های چینی در کانتر و کف ساختمان ها نیز استفاده می کنند. سنگ های چینی به دلیل مشخصات فنی که دارند، در مقایسه با سایر سنگ های ایرانی از محبوبیت بسیار بالایی در بین مردم برخوردار هستند. از این نوع سنگ ها همچنین می توان به عنوان تزئینات در فضای داخلی ساختمان ها نیز استفاده کرد. از آن جا که سطح روی سنگ های چینی رطوبت کمی را جذب می کنند، می توان از آن ها در قسمت هایی از ساختمان که در تماس مستقیم با آب هستند نیز استفاده کرد. از آن جایی که سنگ های چینی در برابر ضربه بسیار مقاوم هستند، از آن ها می توان به عنوان کانتر در آشپزخانه ها نیز استفاده کرد. بر روی سطح سنگ های چینی تعداد رگه های کمی وجود دارد از این جهت سطح آن ها را رزین کاری نمی کنند، این امر باعث شده است تا قیمت آن ها تا مقدار قابل توجهی کاهش یابد. شما عزیزان می توانید بسته به نوع طراحی دکوراسیون فضای ساختمان ها، بر روی سطح سنگ های چینی انواع طرح ها را حکاکی کنید.

مشخصات سنگ چینی

مزایای سنگ چینی

به طور کلی از انواع سنگ های تراورتن مانند سنگ تراورتن حاجی آباد و سنگ چینی در فضاهای داخلی ساختمان ها استفاده می شود. سنگ های چینی در مقایسه با سنگ های طبیعی مزایای بسیار زیادی دارند. قیمت تمام شده سنگ های چینی، بسیار کمتر از سنگ های طبیعی است. شما عزیزان می توانید بر اساس میزان بودجه خود از سنگ های طبیعی و یا چینی در قسمت های مختلف ساختمان ها استفاده کنید. در صورت استفاده از سنگ ها در فضای داخلی و خارجی ساختمان ها، در زمان فروش ارزش ساختمان بیشتر می شود. یکی از مزیت های فوق العاده سنگ های چینی این است که آن ها نیازی به آب بندی ندارند، این ویژگی سنگ باعث شده است تا امروزه از آن ها به صورت گسترده در بسیاری از پروژه های ساختمانی استفاده کنند. در ادامه به چند مورد از مزایای دیگر سنگ های چینی اشاره می کنیم.

  • ماندگاری طولانی مدت دارند
  • مقاومت بالا در برابر رطوبت
  • نیاز به تعمیر و نگهداری کمی دارند
  • مقاومت عالی در برابر سایش و پارگی
  • می توانند تا 30 درصد سخت تر از گرانیت باشند
  • قیمت آن ها نسبت به سنگ طبیعی پایین تر است
  • نیاز به آب بندی خاص یا محلول های تمیزکننده خاصی ندارند
  • نسبت به سنگ های طبیعی تخلخل کمتری دارند و مقاومت آن ها در برابر لکه بیشتر است
  • ایده آل برای استفاده در قسمت های مختلف ساختمان از جمله آشپزخانه، حمام، سرویس بهداشتی، کانتر، دیوارها و سایر موارد دیگر است

مزایای سنگ چینی

معایب سنگ چینی

به دلیل میزان ضریب سختی سنگ های چینی، برش آن ها کمی دشوار است و تنها می توان توسط فردی متخصص سنگ را برش داد. وزن این نوع سنگ، سنگین است از این جهت زمانی که قصد دارید از آن ها در ساختمان ها استفاده کنید، باید بررسی کنید که سازه ها تحمل وزن سنگ را داشته باشند. اگر از این مدل سنگ ها به عنوان مصالح در پروژه های ساختمانی استفاده شود، با سایر مصالح از جمله سیمان نمی توانند چسبندگی بالایی را ایجاد کنند. سنگ های چینی طیف رنگی بسیار کمی دارند، از این جهت تنوع طرح های سنگ های چینی در مقایسه با سایر سنگ های ساختمانی بسیار کمتر است.

کلام آخر

در قسمت های قبل درباره سنگ های چینی و کاربرد آن ها به طور کامل توضیح داده شده است. با وجود سنگ های طبیعی، امروزه سنگ های چینی به عنوان یکی گزینه عالی و به صرفه برای استفاده در فضاهای داخلی و خارجی ساختمان های مسکونی و تجاری تبدیل شده اند. سطح روی سنگ های چینی در برابر تغییرات شرایط آب و هوایی بسیار مقاوم هستند، از این جهت می توان از آن ها بدون نگرانی در نمای خارجی ساختمان ها نیز استفاده کرد. طول عمر آن ها بسیار بالا است، و در گذر سطح روی سنگ تغییر چندانی نمی کند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.